Farsi  
 

گزارش تصویری/بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2019 – منچستر             گزارش تصویری2/تمرین تیم ملی تکواندو دختران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2019             گزارش تصویری1/تمرین تیم ملی تکواندو دختران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2019             نگاهی به بیست و سه دوره مسابقات قهرمانی جهان              ترکیب تیم ترکیه در مسابقات قهرمانی جهان 2019             

   يكشنبه 29 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


گفت و گو


کمرانی: اردوی صربستان تجربه خوبی برای ما بود /افراد به ظاهر دلسوز مهره‌های توانمند ما را از بین می‌برند

کمرانی: اردوی مشترک صربستان را پیش‌رو داریم/ هر هوگوپوشی که شایستگی خود را نشان دهد در ترکیب تیم‌ملی قرار می‌گیرد

 آرشيو گفت و گو

گزارش


حضور پر شور 763 تکواندوکار در مسابقات ورود به اردوی تیم‌ملی

آماده باش دختران تکواندو برای حضور در میدان جهانی/ مدعیان زیر ذره‌بین کمرانی

 آرشيو گزارش

آمار سايت



.


مسابقات تكواندوي قهرماني جهان - روسيه
عليراده، يعقوبي و خدابخشي تا ساعاتي ديگر بر روي شياپ چانگ

بيست و دومين دوره مسابقات قهرماني جهان در چليابينسك روسيه جريان دارد و كيميا عليزاده، ابوالفضل يعقوبي و مهدي خدابخشي در مرحله نيمه نهايي اوزان خود به مصاف حريفانشان خواهند رفت.

به گزارش سايت فدراسيون تكواندو، پرونده بيست و دومين دوره مسابقات تكواندوي قهرماني جهان (G12)، پس از 7 روز پيكار 875 تكواندوكار از 144 كشور تا ساعاتي ديگر در ورزشگاه "تراكتور" شهر چليابينسك روسيه بسته خواهد شد.

تيم ملي تكواندوي مردان كشورمان كه قهرماني خود را در اين مسابقات مسجل كرده است، هنوز دو نماينده ديگر را در جمع 4 تكواندوكار اوزان 63- و 80- كيلوگرم در اختيار دارد كه تا ساعاتي ديگر بر روي شياپ چانگ خواهند رفت.





ابوالفضل يعقوبي، تكواندوكار وزن 63- كيلوگرم كشورمان، روز گذشته و براي راهيابي به مرحله نيمه نهايي، در نخستين گام با نتيجه 14 بر 10 "داویلانی" از برزیل را از پيش رو برداشت، در ادامه با غلبه بر "اوهايد بيركي" از تونس (15- 3) گام به مرحله سوم گذاشت و در ادامه با "راد تابت" از اردن (دارنده مدال برنز قهرماني آسيا 2014) رقابت كرد كه در يك مبارزه مطمئن و ديدني، 8 بر 3 برنده از شياپ چانگ خارج شد و به مرحله يك چهارم راه يافت.

يعقوبي براي راهيابي به جمع 4 تكواندوكار برتر وزن سوم با "ولاديمير كيم" روس رقابت كرد كه در پايان راند دوم نماينده ميزبان را 12تايي كرد (15-3) و با شايستگي به نيمه نهايي رسيد.

نماينده شايسته كشورمان براي راهيابي به فينال رقابتهاي وزن سوم بايد تا ساعاتي ديگر با "جواد اچاب" از بلژيك (قهرمان اروپا در سال 2014) مبارزه كند.





اما در وزن 80- كيلوگرم، مهدي خدابخشي پس از يكدور استراحت، به مصاف "نيكولاس تزلوس" از يونان (نايب قهرمان اروپا) رفت كه در پايان با نتيجه 5 بر 3 به برتري رسيد، در ادامه با "اليويرا بيلا" از برزيل رقابت كرد كه با نتيجه 8 بر يك برنده از شياپ چانگ خارج شد و در ادامه و براي راهيابي به نيمه نهايي رو در روي "استيون لوپز" امريكايي قرار گرفت.

اين تكواندوكار پرافتخار امريكايي كه در كارنامه اش 2 مدال طلا و يك مدال برنز المپيك و 5 مدال مسابقات قهرماني جهان را در اختيار دارد، در همان ابتداي راند سوم 12تايي شد و با نتيجه 13 بر يك شكست را برابر جوان شايسته كشورمان قبول كرد.

خدابخشي با اين پيروزي راهي مرحله نيمه نهايي شد و براي راهيابي به فينال رقابتهاي وزن ششم تا ساعاتي ديگر بايد با "طاهير گوليك" از آلمان (قهرمان دوره قبل مسابقات جهاني) مبارزه كند.

اما در بخش زنان، روز گذشته كيميا عليزاده با شكست نماينده انگليس مدال برنز خود را قطعي كرد و به جمع 4 تكواندوكار برتر وزن چهارم زنان رسيد.

كيميا عليزاده، تكواندوكار وزن 57- كيلوگرم كشورمان، براي راهيابي به مرحله نيمه نهايي اين مسابقات، ابتدا به مصاف "ماگدالنا لپروسکا" از لهستان رفت و در پايان با نتيجه 10 بر صفر برنده شد، سپس در مرحله دوم با "مارتینا زوبسیک" از كرواسي، دارنده مدال برنز المپیک 2008 پکن رقابت كرد كه پس از تساوي 3-3 در راند طلايي به برتري رسيد و با شايستگي به مرحله سوم راه يافت.





تكواندوكار شايسته كشورمان در سومين مبارزه نيز "چينه لويس" امريكايي را پس از تساوي 4-4، در راند طلايي از پيش رو برداشت و در ادامه، براي راهيابي به جمع 4 تكواندوكار برتر با "جيد جونز" انگليسي، قهرمان المپيك لندن و نفر اول رنكينگ المپيك و جهان رقابت كرد كه در پايان با يك رقابت زيبا، جذاب و ديدني 10 بر 9 به برتري رسيد و مدال برنز خود را قطعي كرد.

اين اولين مدال تاريخ تكواندوي بانوان ايران در مسابقات قهرماني جهان است.

عليزاده براي رسيدن به مرحله فينال اين رقابتها تا ساعاتي ديگر، با "مايو هامادا" از ژاپن (نايب قهرمان دوره قبل مسابقات قهرماني جهان) مسابقه مي دهد.

رقابتهاي قهرماني تكواندوي جهان از ساعت 18 به وقت محلي با مبارزات مرحله نيمه نهايي اوزان 63- و 80- كيلوگرم مردان و 57- و 62- كيلوگرم زنان آغاز خواهد شد.

تاريخ  ارسال:دوشنبه 28 ارديبهشت 1394 - 15:46

تعداد بازديد: 303

کد:9368-1403


 




برنامه بازیها



 
  
 Free Page Rank Tool