Farsi  
 

گزارش تصویری/بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2019 – منچستر             گزارش تصویری2/تمرین تیم ملی تکواندو دختران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2019             گزارش تصویری1/تمرین تیم ملی تکواندو دختران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2019             نگاهی به بیست و سه دوره مسابقات قهرمانی جهان              ترکیب تیم ترکیه در مسابقات قهرمانی جهان 2019             

   پنجشنبه 12 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


گفت و گو


کمرانی: اردوی صربستان تجربه خوبی برای ما بود /افراد به ظاهر دلسوز مهره‌های توانمند ما را از بین می‌برند

کمرانی: اردوی مشترک صربستان را پیش‌رو داریم/ هر هوگوپوشی که شایستگی خود را نشان دهد در ترکیب تیم‌ملی قرار می‌گیرد

 آرشيو گفت و گو

گزارش


حضور پر شور 763 تکواندوکار در مسابقات ورود به اردوی تیم‌ملی

آماده باش دختران تکواندو برای حضور در میدان جهانی/ مدعیان زیر ذره‌بین کمرانی

 آرشيو گزارش

آمار سايت



.


مدیر تیم ملی تکواندوی ‌آمریکا:
مبارزان ایرانی؟ عالی هستند / تکواندو در خون ایرانی‌ها وجود دارد

اعضای تیم آمریکا، او را یک معلم خوب می‌دانند. شمیر نلسون، فارغ‌التحصیل دانشگاه هاروارد آمریکاست و سال‌ها سابقه مدیریت ورزشی به خصوص تکواندو دارد.

او تکواندوی دنیا را به خوبی می‌شناسد و وقتی اسم مبارزان ایران را می‌شوند می‌گوید: wow. گفتگوی وی با خبرنگار «نسیم» را در زیر بخوانید:

* اوضاع تیم آمریکا قبل از شروع مسابقات چطور است؟

- ما بازیکن‌های تازه‌وارد زیادی داریم که برای شرکت در اولین مسابقه جهانی خود هیجان‌زده هستند. کاپیتان تیم‌مان استیون لوپز را هم داریم که پنج دوره قهرمان جهان بوده و یکی از بزرگترین مبارزان تاریخ است اما شش بازیکن تازه‌وارد داریم که قبل از این هیچ‌وقت در تیم ملی بازی نکرده‌اند. در کنار اینها ما چهار ورزشکار المپیکی هم داریم که در نگاه من ترکیب خوبی ایجاد کرده‌اند. فکر می‌کنم امسال این فرصت را داریم که طلسم‌مان را بکشنیم و مدال‌های بیشتری در مسابقات جهانی بگیریم.







* هدف تیم‌تان در این مسابقات چیست؟

-هدف اصلی ما این است که در بخش مردان و زنان جایگاه اول را به دست آوریم. اگر نتوانیم به این هدف برسیم، می‌خواهیم هر تعداد مدال که می‌توانیم در این مسابقات به دست بیاوریم. طلا، نقره یا برنز. هدف ما گرفتن مدال خواهد بود.

* چقدر شانس برای آمریکا قائلید که بتواند به هدف اصلی که گفتید برسد.

- خیلی سخت خواهد بود. باید حسابی روی شانس باشیم اما من به تیم ایمان دارم و می‌دانم که آن‌ها می‌توانند این کار را انجام دهند.

* گفتید استیون لوپز را یکی از بهترین‌های تاریخ می‌دانید. او تقریبا 37 ساله شده و به نظر به روزهای پایان دوران حرفه‌ایش رسیده. آمریکا جانشینی برای او دارد؟

- من او را از زمانی که 15 ساله بود می‌شناسم. زمان آشنایی ما حالا تقریبا 22 سال است. او قطعا یکی از بزرگترین‌های تاریخ است و این را می‌شود از کارنامه حرفه‌ایش فهمید. او پنج بار قهرمان جهان شده و در همه آن سال‌ها، همه بزرگان دنیا را شکست داده. او قلب بزرگی دارد و با همین قلب بزرگش مبارزه می‌کند. نمی‌توان برای چنین مرد و چنین ورزشکاری جانشین پیدا کرد اما تکواندوی آمریکا تلاش می‌کند لوپزهای بیشتری بسازد.

* او چند بار هم با مبارزان ایرانی روبرو شد. از آن مبارزه‌ها چیزی به خاطر دارید؟

- البته، البته. مبارزه‌های استیو و کرمی از بزرگترین مبارزه‌های تاریخ تکواندو بود. فیلم‌هایش را به بازیکن‌های جوان تیم نشان می‌دهم. هر دوی آن‌ها مبارزهای بزرگی بودند.

* فکر می‌کنید او هنوز هم می‌تواند قهرمان جهان شود؟

- البته که می‌تواند. همانطور که گفتم او با قلبش مبارزه می‌کند و همین باعث می‌شود او قدرتمند باشد. همین حالا ما خیلی کم او را می‌بینیم چون همیشه درحال تمرکز روی ذهن و بدنش است و زمان را تلف نمی‌کند. پیدا کردن استیو این روزها سخت شده (خنده)

* درباره مبارزهای ایران چه نظری دارید؟

- مبارزهای ایرانی؟ wow. تیم مردان ایران به راحتی بهترین تیم دنیاست. به نظر من همانطور که بسکتبال در خون ما وجود دارد، تکواندو در خون ایرانی‌ها وجود دارد.

* فکر می‌کنید ایران می‌تواند از عنوان قهرمانیش در مسابقات جهانی دفاع کند؟

- امیدوارم که نتواند و بعد از تیم ما دوم شود (خنده). نمی‌توانم پیش‌بینی کنم اما همانطور که گفتم ایران تیم فوق‌العاده‌ای دارد.

* نظرتان درباره کشور روسیه چیست؟ قبلا هم اینجا بوده‌اید؟

- نه اولین بار است که به اینجا می‌آیم و باید بگویم کشور باورنکردنی است. فکر می‌کنم آن‌ها از یک کشور معمولی در اروپا به یک کشور درجه یک در دنیا تبدیل شده‌اند.

تاريخ  ارسال:دوشنبه 21 ارديبهشت 1394 - 09:55

تعداد بازديد: 289

کد:9285-1403


 




برنامه بازیها



 
  
 Free Page Rank Tool