Farsi  
 

گزارش تصویری/بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2019 – منچستر             گزارش تصویری2/تمرین تیم ملی تکواندو دختران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2019             گزارش تصویری1/تمرین تیم ملی تکواندو دختران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2019             نگاهی به بیست و سه دوره مسابقات قهرمانی جهان              ترکیب تیم ترکیه در مسابقات قهرمانی جهان 2019             

   چهارشنبه 18 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


گفت و گو


کمرانی: اردوی صربستان تجربه خوبی برای ما بود /افراد به ظاهر دلسوز مهره‌های توانمند ما را از بین می‌برند

کمرانی: اردوی مشترک صربستان را پیش‌رو داریم/ هر هوگوپوشی که شایستگی خود را نشان دهد در ترکیب تیم‌ملی قرار می‌گیرد

 آرشيو گفت و گو

گزارش


حضور پر شور 763 تکواندوکار در مسابقات ورود به اردوی تیم‌ملی

آماده باش دختران تکواندو برای حضور در میدان جهانی/ مدعیان زیر ذره‌بین کمرانی

 آرشيو گزارش

آمار سايت



.


كيميا عليزاده، تكواندوكار وزن چهارمي ايران در مسابقات قهرماني جهان:
94 سال طلايي بانوان است/در جهاني‌ بزرگسالان هم مدال مي‌گيرم

دختر طلايي تكواندو و يكي از اميدهاي ايران در مسابقات جهاني 2015 روسيه، كارنامه ورزشي اش پر از ثبت اولين‌هاست. كيميا با كسب مدال طلاي جهان و المپيك، رده سني نوجوانان را به پايان رسانيد و بعد از آن به رده سني بزرگسالان آمد. تكواندوكار وزن چهارمي ايران كه نشان داده است در لحظات سخت توانايي خلق شگفتي دارد، حالا قول كسب مدال جهاني را مي‌دهد اما در خصوص رنگ آن اظهار نظر نمي كند و شرايط روز مسابقات را در آن دخيل مي داند؛ هرچند كه اميدوار است در چليابينسك طلايي شود.


گفت و گوي سايت فدراسيون تكواندو با دختر تاريخ‌ساز تكواندوي ايران را در ادامه خواهيد خواند:

* مسابقات انتخابي شما براي حضور در روسيه، تورنمنت هلند بود. تو در اين رقابتها مبارزات بسيار خوبي به نمايش گذاشتي. از سطح اين رقابتها بگو؟

- تورنمنت هلند واقعا مبارزات سنگيني بود، جو سالن، جو بازيكنان همه و هم واقعا با رده سني نوجوانان متفاوت بود. پيش از اعزام به هلند فكر نمي كردم بتوانم به مدال نقره برسم اما خدا را شكر كه توانستم به اين مدال دست پيدا كنم.

* تو در اين رقابت‌ها در فينال با "جيد جونز" مبارزه كردي. اين بازيكن طلاي المپيك را در اختيار دارد و نفر اول رنكينگ المپيك و جهان است. در فينال چه شد كه در راند طلايي نتيجه را واگذار كردي؟

- بحث خودباوري كه هميشه مي‌گويم اينبار به خودم لطمه زد. تا رسيدن به فينال در تمام مبارزاتم مطمئن بودم كه برنده مي‌شوم حتي وقتي از حريفانم عقب مي‌افتادم در پايان هر راند به مربيان مي‌گفتم شك نكنيد من پيروز از شياپ چانگ بيرون خواهم آمد اما در مبارزه با نماينده انگليس كمي دچار شك شدم، نمي دانم چرا، اما باور داشتم كه مبارزه را واگذار مي‌كنم. بعد كه در راند طلايي باختم مطمئن شدم كه تفكر و باور من بود كه باعث شد مدال طلا را از دست بدهم.





* و در نهايت چه درسي گرفتي؟

- به اين نتيجه رسيدم كه عدم خودباوري من باعث شد مدال نقره بگيرم چرا كه من در راند طلايي نتيجه را واگذار كردم. تمرينات ما، آمادگي، شرايط؛ همه چيز مهيا بود براي طلايي شدن اما ديدِ من بود كه نتيجه بازي را رقم زد. ياد گرفتم كه اگر ديدم تغيير كند توانايي شكست بهترين‌ها را دارم و مي‌توانم بهترين شوم.

* اين مسابقات چقدر در روند آمادگي تو براي حضور در جهاني موثر بود؟

- خيلي زياد. هم مسابقات جام فجر و هم مسابقات هلند محك بسيار خوبي براي من بود. به هرحال ما در اين مدت از روي فيلم و ديدن مبارزات؛ حريفانمان را آناليز مي‌كرديم اما در اين 2 رويداد با رقبايمان مسابقه داديم و اين خيلي با ديدن فيلم مبارزات متفاوت است. اشتباهاتم را متوجه شدم و تا شروع و آغاز مسابقات جهاني آن را برطرف خواهم كرد.

* فكر مي كني در مسابقات جهاني روسيه، چه كشورهايي مهمترين حريفانت هستند؟

- كره جنوبي، ژاپن، اسپانيا، انگليس بازيكنان خوبي در اختيار دارند.

* تو در اين مدت در تمامي مسابقات يكپاي فينال بوده اي، انتظارات هم از تو بالا است. فكر مي‌كني در مسابقات جهاني چه نتيجه اي بدست آوري؟

- در مسابقات جهاني شرايط متفاوت است و نمي توان از اتفاقات آن پيش‌بيني كرد. مسابقات قبلي من براي رده سني نوجوانان بود و در رده سني بزرگسالان نيز هلند اولين مبارزه من بود. به هرحال شناخت از من وجود نداشت اما قطعا با توجه به رقابتهاي هلند حريفانم حالا از من شناخت دارند و كار سخت خواهد شد. قطعا اشتباهات هلندم را در تكرار نخواهم كرد.





* با اين اوصاف يعني تو در جهاني، طلايي خواهي شد؟

- قول مدال مي‌دهم اما رنگ آن را نمي توانم بگويم.

* بانوان ايران در مسابقات جهاني تاكنون مدالي را بدست نياورده‌اند! اگر تو به مدال برسي، بازهم ركورد شكني خواهي كرد.

- به فكر اولين‌ها نيستم. من روز 27 ارديبهشت مسابقه دارم. به نظرم فاطمه اولين مدال ما را مي گيرد و بعد از آن اكرم و هانيه آن را تكرار خواهند كرد و من هم تلاش مي‌كنم تا بهترين نتيجه را بدست آورم. آخرين بازيكن ما هم شكرانه است كه مطمئنم نتيجه خوبي را كسب مي‌كند. كادرفني تيم ملي و فدراسيون به من اعتماد كرد و من بايد جواب اعتماد آن‌ها را بدهم.

* سال 1393 براي تو چگونه بود؟

- سال خوبي بود. سال سخت اما شيرين. بزرگترين اتفاقات زندگي من در 93 رخ داد و اولين ها برايم رقم خورد مثل طلاي جهان و المپيك در رده سني نوجوانان اميدوارم در سال 94 هم ادامه داشته باشد.

* به نظرت تيم شما توانايي خلق شگفتي را دارد؟

- واقعا تيم خوب و همدلي هستيم. انگيزه و اراده ما بسيار بالا است و مطمئنم بهترين نتيجه را كسب خواهيم كرد.

* اگر بتواني مدال طلاي جهان را كسب كني وضعيت خوبي در رنكينگ المپيك بدست مي آوري. تو مي خواهي در المپيك قاره كسب سهميه كني يا نه به كسب سهميه از طريق رنكينگ المپيك اميدواري؟

- من مي خواهم از طريق رنكينگ، سهميه المپيك 2016 را بدست آورم. مسابقات زيادي تا زمان اعلام نتايج كسب سهميه المپيك باقي‌ مانده است. آرام آرام پيش خواهم رفت تا جواز حضور در المپيك 2016 را بدست آورم و بعد به هدفم كه طلاي المپيك بزرگسالان است، برسم.





* فكر مي كنم تلخ‌ترين اتفاق ورزشي تو از دست دادن بازيهاي آسيايي اينچئون بود؟

- همينطور است. بزرگترين حسرتِ من از دست دادنِ اينچئون بود. بعد از اينكه فهميدم نمي توانم در اين رقابتها شركت كنم ناراحت شدم اما بعد كه فكر كردم به اين نتيجه رسيدم كه شايد مصلحت اين بوده است و امكان داشته با حضور در اين رقابتها براي هميشه حضور در تكواندو را از دست بدهم.

* به نظرت 94 براي تكواندوي بانوان چه سالي خواهد بود؟

- ما در سال 94 استارت خوبي داشتيم. اول نايب قهرماني دختران نوجوان براي اولين بار در آسيا بعد هم قهرماني مقتدرانه نونهالان در اولين دوره مسابقات قهرماني آسيا و حالا هم كه نوبت ما است. به نظرم 94 سال طلايي بانوان است.

* كيميا عليزاده مي‌خواهد در تكواندو چگونه باشد؟

- دوست دارم ماندگار شوم. به اين عناوين دلخوش نيستم. مي خوام بعدها از من ياد شود.



تاريخ  ارسال:چهارشنبه 9 ارديبهشت 1394 - 09:02

تعداد بازديد: 301

کد:9153-1403


 




برنامه بازیها



 
  
 Free Page Rank Tool