Farsi  
 

گزارش تصویری/بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2019 – منچستر             گزارش تصویری2/تمرین تیم ملی تکواندو دختران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2019             گزارش تصویری1/تمرین تیم ملی تکواندو دختران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2019             نگاهی به بیست و سه دوره مسابقات قهرمانی جهان              ترکیب تیم ترکیه در مسابقات قهرمانی جهان 2019             

   چهارشنبه 18 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


گفت و گو


کمرانی: اردوی صربستان تجربه خوبی برای ما بود /افراد به ظاهر دلسوز مهره‌های توانمند ما را از بین می‌برند

کمرانی: اردوی مشترک صربستان را پیش‌رو داریم/ هر هوگوپوشی که شایستگی خود را نشان دهد در ترکیب تیم‌ملی قرار می‌گیرد

 آرشيو گفت و گو

گزارش


حضور پر شور 763 تکواندوکار در مسابقات ورود به اردوی تیم‌ملی

آماده باش دختران تکواندو برای حضور در میدان جهانی/ مدعیان زیر ذره‌بین کمرانی

 آرشيو گزارش

آمار سايت



.

     

ضربه‌ای که به پای سجاد مردانی زده شد، آگاهانه و عمدی بود
مقانلو: باید تا ثانیه‌های آخر صبر کنیم

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: ضربه‌ای که به پای سجاد مردانی زده شد، آگاهانه و عمدی بود/ با تغییر ناگهانی قوانین مشکلی نداریم چون نقشه‌های زیادی داریم / شرکت در این مسابقات قلب و روح بزرگ می‌خواهد. / تکواندو مثل شطرنج شده نباید منتظر فرصت بود باید فرصت را خلق کرد.

تیم ملی تکواندوی ایران شروع فوق‌العاده‌ای در مسابقات قهرمانی جهان داشت و 2 طلا از سه طلای اول را تصاحب کرد. بعد از این شروع طوفانی اما تیم ایران توفیقی نداشت و هر سه نماینده ایران از گردونه رقابت‌ها حذف شدند. در آستانه آغاز مسابقات دو وزن باقی‌مانده که سرنوشت تیم قهرمان را مشخص خواهد کرد، با بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی درباره اوضاع تیم گفتگو کردم.

خبرنگار اعزامی «نسیم»، چلیابینسک روسیه:

*** درحال حاضر اوضاع تیم ایران را چطور ارزیابی می‌کنید؟

- باید تا ثانیه آخر تمرکز کنیم و حوصله داشتیم تا ان‌شاالله نتیجه مطلوب را بگیریم. درحال حاضر مدال‌ها تقسیم شده و شرایط هیچ تیمی مشخص نیست. حس من این است کسی که تمرکز بیشتری داشته باشد و با دقت بیشتری کار کند برنده خواهد شد. ما در پروسه المپیک قرار داریم و قبلا هم گفته‌ام این مسابقه نه مسابقه اول است نه آخر بلکه در مسیر ما قرار دارد. هنوز 280 امتیاز دیگر در این مسیر وجود دارد. به امید خدا با انسجامی که داریم بتوانیم نتیجه مطلوب را بگیریم. هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و ما باید تا ثانیه‌های آخر صبر کنیم. خیالم راحت است که قهرمان شدن ان‌شاالله در تقدیر ماست. همیشه در سخت‌ترین شرایط بوده‌ایم و به دست آورده‌ایم اما شیرینی بیشتری داشته است. وقتی موفقیتی به سختی به دست می‌آید، تاریخ‌ساز می‌شود. فکر می‌کنم شرایط طوری شده که باید برای مسابقات بعدی لحظه‌شماری کنیم. اگر ترس داشته باشیم از مسابقه، نتیجه نخواهیم گرفت. این لحظه‌شماری باعث می شود به استفبال مسابقه برویم و با هرچیزی کنار بیایم. نکته دیگر این است که بلوغ این تیم باید المپیک باشد. اگر زودتر اتفاق بیفتد، در المپیک نتیجه نخواهیم گرفت. این نوسان‌ها لازمه کار ما است تا بتوانیم با آن‌ها کنار بیاییم. این افت و خیزها، تجربه راه ماست که بتوانیم در شرایط سخت، مقتدر برخورد کنیم.





*** فوق‌العاده شروع کردیم اما در ادامه اتفاقاتی افتاد که مدال نگرفتیم.

- این‌ها اتفاقاتی هستند که در جریان مسابقات عادی هستند. تیم ما تیم جوان و باتجربه است. خوشحالم که این اتفاقات اینجا می‌افتد و ما می‌توانیم ان‌شاالله این اتفاقات را توشه راهمان کنیم. این مسابقات روح بزرگ می‌خواهد و بچه‌ها ما باید یاد بگیرند قلب بزرگی داشته باشند. این آقایانی که طلا گرفته‌اند شاید به خاطر حضورشان در گرندپریکس‌ها باشد که توانسته‌اند برمحیط غلبه کنند. فکر می‌کنم اگر به بچه‌های دیگر هم یک مقدار زمان بدهیم، آن‌ها هم نتایج مطلوبی به دست خواهند آورد.

*** شروع محمد کاظمی خیلی خوب بود اما حذف شد. اشکال او چه بود؟

- محمد باید بیشتر خودش را باور کند. از این به بعد زیاد از او خواهیم شنید فقط مهم این است که با مسابقات کنار بیایند و از آن لذت ببرند. درحال حاضر تکواندو شرایطی پیدا کرده که مثل شطرنج شده، نباید منتظر فرصت بود و باید آن را خلق کرد. اعتقاد من این است که بازیکن باید فرصت را خلق کند. ان‌شاالله جوان‌های ما هم به این سطح می‌رسند که بتوانند فرصت خلق کنند و از آن بهره بگیرند.

*** و سجاد مردانی هم مصدوم شد. چقدر روی طلای او حساب کرده بودید؟

- من روی همه بچه‌ها حساب می‌کردم. او در راند اول یک ضربه خرد اما در راند دوم ضربه مستقیم و آگانه حریف به همان محل برخورد کرد. من این را به حساب تقدیر می‌گذارم و اینکه در جریان مبارزه است. اتفاقی‌ست که افتاده و مشکلی نیست. این هم جزو مراحل کار ما است.





*** تیم در مواجهه با مصدومیت سجاد چه واکنشی باید نشان دهد؟

- سجاد باید سریع ترمیم شود و به آینده فکر کند. باید او را سریع برای مسابقات بعدی آماده کنیم. نکته مهم اینجاست که او خیلی زود باید ریکاوری شود و از نظر ذهنی و بدنی به اوج برگردد.

*** قبل از شروع مسابقات دو وزن دیگر، از شرایط موجود راضی هستید؟

- من از همه بازیکنانم راضی هستم.

*** و از نتایج؟

- من روی همه حساب می‌کردم. بازیکن‌های من بد بازی نکردند. محمد کاظمی به قهرمان مسابقات باخت و مطمئنم در آینده می‌تواند به راحتی او را شکست دهد. سجاد مردانی به خاطر آسیبی که دید نتوانست توانش را بگذارد. باید بیشتر تمرین کنیم. ما از این مسابقات چیزهای زیادی با خودمان به ایران خواهیم برد.

*** بارها تاکید کرده‌اید که این مسابقات در راه المپیک است. الان در این مسیر، طبق برنامه پیش می‌رویم؟

- فکر می‌کنم بله. درحال حاضر مسابقات قهرمانی جهان 120 امتیاز دارد که این امتیاز برای هر وزن در سه وزن وجود دارد. اگر محمد کاظمی این حریف را شکست می‌داد، یکی از رقبای اصلی عاشورزاده را در المپیک از 120 دور کرده بود. البته ما نباید تحت‌تاثیر باشیم.

*** از الان می‌شود درباره المپیک چیزی گفت؟

- ما قبل از فینال جایزه بزرگ به امید خدا باید 4سهمیه را گرفته‌ باشیم و در مسابقات مکزیک حضور تشریفاتی داشته باشیم. این تنها چیزی‌ست که می‌شود گفت.
در این مسابقات روس‌ها زیاد تیم ایران را اذیت کرده.

*** با این مسئله چطور کنار می‌آیید؟

-در این مسابقات همه نمایندگان روسیه را در قرعه‌کشی، رنک چهار حساب کرده‌اند که کمک خیلی زیادی به آنهاست. ضمن اینکه من اولین بار است تغییر قوانین در جریان مسابقه را تجربه می‌کنیم. ما نحوه اجرای تاکتیک‌هایمان را خودمان طراحی می‌کنیم. ما رقبا را آنالیز می‌کنیم و وقتی می‌بینیم می شود از یک راه امتیاز گرفت آن را اجرا می‌کنیم. وقتی قانون اعلام می‌شود، باید همان را اجرا کرد. این تغییر قوانین به خاطر ضعف در تجهیزات است. وقتی منطقه مجازی روی پا تعریف شده، باید امتیازش محاسبه شود. گرفتن و ضربه زدن هم قوانین خودش را دارد اما این‌ها می‌گویند تحت هر شرایطی اگر بازیکن حریف را بگیرد و ضربه بزند، خطاست. این اصلا جزو استراتژی بازی است. وقتی حریف قدبلند باشد مجبور هستی این کار را انجام دهی. گفته‌اند بازیکن ایرانی 27 امتیاز گرفته و باید این مورد اصلاح شود. نمی‌شود این کار را خطا اعمال کرد.

*** گویا دقیقا روی اسم ایران در میتینگ داورها بحث شده.

- مشکل خاصی نیست. ما که فقط یک حربه برای مسابقه نداریم. این نحوه عملکرد قشنگ نیست. استفاده از این روش‌ها هوش بازیکن را می‌رساند. ما سعی می‌کنیم با این محیط کنار بیاییم.

*** و می‌تواند برای شخص شما هم تجربه باشد.

- بله. ما که به یک سیستم اکتفا نمی‌کنیم. این یکی از سیستم‌های ما بوده و مشکل خاصی نیست. مشکل من فقط نحوه بیان این موضوع است. اینکه یک مسئول اسم کشور ما را آورده باعث ایجاد حساسیت بی‌دلیل داوران خواهد شد.

تاريخ  ارسال:يكشنبه 27 ارديبهشت 1394 - 09:51

کد:9346-1403



 




برنامه بازیها



 
  
 Free Page Rank Tool