Farsi  
 

گزارش تصویری/بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2019 – منچستر             گزارش تصویری2/تمرین تیم ملی تکواندو دختران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2019             گزارش تصویری1/تمرین تیم ملی تکواندو دختران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2019             نگاهی به بیست و سه دوره مسابقات قهرمانی جهان              ترکیب تیم ترکیه در مسابقات قهرمانی جهان 2019             

   شنبه 7 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


گفت و گو


کمرانی: اردوی صربستان تجربه خوبی برای ما بود /افراد به ظاهر دلسوز مهره‌های توانمند ما را از بین می‌برند

کمرانی: اردوی مشترک صربستان را پیش‌رو داریم/ هر هوگوپوشی که شایستگی خود را نشان دهد در ترکیب تیم‌ملی قرار می‌گیرد

 آرشيو گفت و گو

گزارش


حضور پر شور 763 تکواندوکار در مسابقات ورود به اردوی تیم‌ملی

آماده باش دختران تکواندو برای حضور در میدان جهانی/ مدعیان زیر ذره‌بین کمرانی

 آرشيو گزارش

آمار سايت



.

     

گزارش ویژه:
نگذارید ایران برنده شود!

روس‌ها در سایه بی مدالی کره‌جنوبی می‌خواهند هرطور شده و با کمک هر وسیله‌ای که می‌توانند، ایران را شکست دهند و در خانه قهرمان تکواندوی جهان شوند.


خبرنگار اعزامی «نسیم» - چلیابینسک روسیه ///

به نظر می‌رسد روسیه هرطور شده می‌خواهد بعد از ایران و کره‌جنوبی به قطب سوم تکواندوی دنیا تبدیل شود. میزبان مسابقات قهرمانی جهان از همه ابزارهای موجود برای پیروز شدن نفراتش در این مسابقات استفاده می‌کند. به رسم تمام مسابقات در این سطح، داوری‌ها در این مسابقات به سمت نمایندگان میزبان تمایل دارد. تا پایان روز سوم مسابقات، هفت مسابقه از مسابقاتی که یک طرف آن نماینده روسیه بوده با اعتراض تیم‌های مقابل به داوری و البته برتری تکواندوکار روس به پایان رسیده است.

این اما همه ماجرا نیست. ایران که تا پایان روز سوم با کسب دو مدال طلا، شانس اول قهرمانی محسوب می‌شود. همین مسئله باعث شده روس‌ها سایر اهرم‌های فشار را روی ایران متمرکز کنند. فرزان عاشورزاده و مسعود حجی‌زواره، دو قهرمان ایران تا پایان روز سوم مسابقات قهرمانی جهان، در مرحله نیمه‌نهایی در مسابقاتی تقریبا شبیه به هم، دو نماینده میزبان را در راند طلایی شکست دادند. حریف روس عاشورزاده، پنج امتیاز از 11 امتیاز خود را با ضربات مشت به دست آورد.

حریف حجی‌زواره هم آخرین امتیاز خود را که در ثانیه‌های پایانی راند سوم ثبت شد با استفاده از ضربه مشت به دست آورد. این میزان امتیاز از ضربات مشت درجایی بیشتر به چشم می‌آید که علیرضا نصرآزادانی کاپیتان ایران در سه مسابقه خود که حاصل آن دو پیروزی و یک شکست بود، از مجموع 24 ضربه مشت فقط یک امتیاز به دست آورد.

نکته تامل‌برانگیز اینجاست که مشکلات داوری، تنها سنگی نیست که روس‌ها جلوی پای تیم ایران انداخته‌اند. رسانه‌های محلی در روزهای گذشته از مردم خواسته‌اند از نمایندگان کشورهای دیگر مقابل نماینده ایران حمایت کنند. در جریان مسابقه فینال وزن منفی 74 کیلوگرم بین مسعود حجی‌زواره و نماینده ازبکستان، سالن تراکتور یکپارچه نماینده ازبک‌ها را تشویق می‌کرد.

روس‌ها حتی به این هم اکتفا نمی‌کنند. براساس قانون مسابقات قهرمانان هر وزن باید بلافاصله برای انجام نمونه‌گیری به محل حضور ماموران آژانس مبارزه با دوپینگ بروند. تا پایان روز سوم مسابقات هر دو قهرمان ایرانی برای انجام این فرایند با مشکلاتی روبرو شده‌اند. فرزان عاشورزاده نزدیک به یک ساعت بعد از پایان مراسم اهدای مدال همچنان در سالن بود. مسعود حجی‌زواره هم زمان زیادی مجبور صرف انجام این فرآیند کرد.

تاريخ  ارسال:جمعه 25 ارديبهشت 1394 - 08:36

کد:9327-1403



 




برنامه بازیها



 
  
 Free Page Rank Tool