Farsi  
 

گزارش تصویری/بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2019 – منچستر             گزارش تصویری2/تمرین تیم ملی تکواندو دختران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2019             گزارش تصویری1/تمرین تیم ملی تکواندو دختران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2019             نگاهی به بیست و سه دوره مسابقات قهرمانی جهان              ترکیب تیم ترکیه در مسابقات قهرمانی جهان 2019             

   جمعه 9 فروردين 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


گفت و گو


کمرانی: اردوی صربستان تجربه خوبی برای ما بود /افراد به ظاهر دلسوز مهره‌های توانمند ما را از بین می‌برند

کمرانی: اردوی مشترک صربستان را پیش‌رو داریم/ هر هوگوپوشی که شایستگی خود را نشان دهد در ترکیب تیم‌ملی قرار می‌گیرد

 آرشيو گفت و گو

گزارش


حضور پر شور 763 تکواندوکار در مسابقات ورود به اردوی تیم‌ملی

آماده باش دختران تکواندو برای حضور در میدان جهانی/ مدعیان زیر ذره‌بین کمرانی

 آرشيو گزارش

آمار سايت



.

     

اسطوره تكواندوي جهان و ايران در گفت و گو با سايت فدراسيون تكواندو،
اين تيـم پتانسيل قهرماني دارد/ جهاني ماراتن سختـي است


هادي ساعي، اسطوره تكواندو ايران و جهان براي اولين بار در "ادمونتون" 1999 روي شياپ چانگ مسابقات كانادا حاضر شد و در همان نخستين گام در سن 19 سالگي برغم مصدوميت سخت و غيرقابل تحمل، مقتدرانه بر سكوي قهرماني تكيه زد و اولين طلاي خود و تاريخ تكواندوي ايران در رقابتهاي جهاني را ضرب كرد. هادي ساعي طي 5 دوره حضور در رقابتهاي جهاني به 4 مدال رنگارنگ دست پيدا كرده كه 2 تاي آن طلا و مابقي يك نقره و يك برنز بوده است.



قهرمان 2 دوره مسابقات المپيك در گفت و گو با سايت فدراسيون تكواندو، از اميدواري‌ اش به هوگوپوشاني مي گويد كه مي توانند در جام بيست و دوم خالق شگفتي باشند و به قول او در يك ميدان بزرگ، نتيجه اي عالي كسب كنند:

* آقاي ساعي چقدر از تركيب تيم ايران در مسابقات جهاني شناخت داريد؟

- طي صحبتي كه با كادرفني داشتم، از تك تك بازيكنان راضي بودند. آنچه هم كه من اطلاع دارم اكثر اين نفرات جايگاه خوبي در رنكينگ دارند و از نظر فني نيز خوب هستند.

* چرا هميشه مسابقات جهاني از اهميت بالايي برخوردار است؟

- رقابت‌هاي جهاني ميدان بزرگي است. همه تكواندوكاران مي آيند تا در اين رويداد به موفقيت دست پيدا كنند. اين دوره هم كه شرايط خودش را دارد و 120 امتياز براي رنكينگ المپيك دارد كه خود به خود حساسيت و سطح اين مسابقات را بالاتر مي برد. به نظرم در اين رقابت‌ها هركسي كه بهتر و باهــوشــتـر باشد و از فرصت‌ها استفاده كند، مي تواند نتيجه بهتري را بدست آورد. مسابقات جهاني جاي اشتباه نيست. بازيكنان ما هم در اين مدت با كادرفني كه دارند، خوب تمرين كرده اند و همگي جزو بهترين‌ها هستند. اگر در 6 دقيقه مبارزه همه هوش و حواسشان را در شياپ چانگ بگذارند، مي‌توانند بهترين نتيجه را كسب كنند. جهاني يك ماراتن واقعي و سخت است، بازيكنان بايد قدم به قدم جلو بروند و با آرامش، حواس جمع و با تدبير رقابت كنند.







* باتوجه به نحوه كسب سهميه المپيك، بازيكنان با حضور در گرندپريكس‌ها و تورنمنت‌ها با حريفانشان بيشتر مبارزه مي‌كنند، به نظر شما اين شناخت رقبا از هم كار را سخت نمي‌كند؟

- حضور در مسابقات متعدد مي‌تواند به آمادگي بازيكنان ما كمك كند و هم اينكه كادرفني و ورزشكاران شناخت خوبي از حريفانشان پيدا كنند. من اين را يك فرصت مي‌دانم چراكه باعث مي‌شود شانسِ مدال ما هم بيشتـر شود.

* فكر مي‌كنيد اين تيم چه نتيجه اي را در مسابقات جهاني بدست آورد؟

- اين تيم پتانسيل قهرماني دارد. اگر بتوانيم 3 مدال طلا كسب كنيم ان‌شاءالله قهرمان خواهيم شد. پيش بيني من اين است كه 6 مدال براي ايران بدست مي‌آيد كه 3 مدال آن به رنگ طلا است.


* شما با اين تيم در مكزيك هم‌سفر بوده ايد، تيم را چطور مي‌بينيد؟

- هميشه يكي از مهمترين فاكتور تيم‌هاي تكواندو، همدلي بوده است. نتايج خوب تكواندو نيز حاصل همدلي و همراهي اعضاي آن بوده است. تكواندوكاران ما حامي هم هستند و از برد يكديگر خوشحال و از باخت هم نارحت مي‌شوند. اين تيم هم به همين صورت است.







* شما در كارنامه افتخارتان 2 مدال طلاي جهان و يك مدال نقره و برنز را داريد. كدام يك از اين مدالها را بيشتر دوست داريد؟

- اولين طلاي جهاني ام كه در سال 1999 در كانادا بدست آمد.

* چرا؟

- آن سال من اولين سابقه حضورم در رقابت‌هاي جهاني را تجربه مي‌كردم، بسيار جوان و حتي كم تجربه بودم. با آسيب ديدگي هم مواجه شدم و واقعا سخت جنگيدم تا به مدال طلا دست يافتم. از اين جهت اين مدال برايم لذت بخش بود.







* نظرتان را در خصوص تك به تك بازيكنان اعزامي به جهاني مي‌گوييد؟

- محمد كاظمي: در رده سني نوجوانان از او شناخت داشتم و با او كار كردم و بعد هم كه به بزرگسالان آمد. او بسيار با استعداد است و از نظر فني در سطح خوبي است. فيزيك مناسبي براي وزن اول دارد و ضربات بالا را به خوبي اجرا مي‌كند. به نظرم او مي‌تواند يكي از خوبهاي وزن اول باشد.

- فرزان عاشورزاده: در آخرين رنكينگ اعلام شده، نفر اول است و در مسابقات قبلي هم كه از او ديده‌ام بسيار بازيكن خوبي بوده. بسيار باانگيزه است و مي تواند جزو كساني باشد كه تيم ملي بر روي مدال طلاي او حساب باز كند.

- ابوالفضل يعقوبي: سابقه كار با او را در رده سني نوجوانان داشته‌ام. بازيكن جسور و باهوشي است و به نظرم جزو اميد‌هاي مدال ايران در مسابقات جهاني است.

- عليرضا نصرآزاداني: يكي از بازيكنان باتجربه ايران در رقابتهاي جهاني خواهد بود. تجربه زيادي را در مسابقات قهرماني جهان دارد و حالا هم كه به وزن چهارم آمده است، مي تواند از تجربياتش به خوبي در اين وزن استفاده كند.

- مسعود حجي‌زواره: در اين چند سال خودش را ثابت كرده است. فيزيك و قدرت بدني بسيار خوبي دارد و مي تواند از تجربيات قبلش در اين ميدان بزرگ نهايت استفاده را ببرد.

- مهدي خدابخشي: او نيز همانند فرزان در رنكينگ اول وزن‌ِ خودش است. از نظر فني در سطح بسيار خوبي است و ضربات بالاي خوبي مي‌زند. جوان است و مي‌تواند از انرژي جوانيِ خودش در اين رقابت‌ها استفاده كند. او بازيكن شش دانگي است و مي‌توانيم روي مدال او هم حساب باز كنيم.

- اميد عميدي: چند سال در مسابقات ليگ با او كار كرده‌ام و اتفاقا در ليگ شناخته شد. بعد هم كه به اردوهاي بزرگسالان آمد. او سابقه حضور در جهاني را هم دارد و به نظرم در دوره قبل هم خوب بود اما بي تجربگي باعث شد تا مدال بدست نياورد. اميد از نظر فيزيكي بسيار خوب است و اگر بتواند در روسيه از تجربيات دوره قبلش استفاده كند، مي تواند در اينجا بهترين نتيجه را كسب كند.

- سجاد مرداني: در اين چند سال خيلي خوب ظاهر شده است. فيزيك بسيار خوبي براي وزن هشتم دارد، ضمن اينكه از نظر توانمندي فني و تكنيكي هم يكي از خوب‌هاست. اگر به توانايي‌هايش ايمان داشته باشد و خودش را باور كند نه تنها در اين دوره بهترين نتيجه را بدست خواهد آورد كه حتي مي تواند سال‌هاي سال در وزن هشتم بهترين نتايج را كسب كند.

* و نظر شما در خصوص كادرفني تيم ملي؟

- مقانلو كه ساليان سال در تيم‌‌ملي حضور داشته است و تجربيات زيادي دارد، بي باك نيز از قهرمانان خوب و خوش‌نام تكواندو است. اين كادرفني تا به امروز نتايج بسيار خوبي را بدست آورده و اميدوارم در اين دوره از مسابقات جهاني نيز بهترين نتيجه را كسب كند.

* در پايان؟

- براي كادرفني و بازيكنان تيم آرزوي موفقيت دارم، اين تيم در اين مدت زحمات زيادي را كشيده و تمرينات سختي را پشت سر گذاشته است. اميدوارم در جهاني مزد زحماتش را بگيرد.



تاريخ  ارسال:دوشنبه 21 ارديبهشت 1394 - 10:01

کد:9286-1403



 




برنامه بازیها



 
  
 Free Page Rank Tool