Farsi  
 

گزارش تصویری/بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2019 – منچستر             گزارش تصویری2/تمرین تیم ملی تکواندو دختران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2019             گزارش تصویری1/تمرین تیم ملی تکواندو دختران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2019             نگاهی به بیست و سه دوره مسابقات قهرمانی جهان              ترکیب تیم ترکیه در مسابقات قهرمانی جهان 2019             

   پنجشنبه 12 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


گفت و گو


کمرانی: اردوی صربستان تجربه خوبی برای ما بود /افراد به ظاهر دلسوز مهره‌های توانمند ما را از بین می‌برند

کمرانی: اردوی مشترک صربستان را پیش‌رو داریم/ هر هوگوپوشی که شایستگی خود را نشان دهد در ترکیب تیم‌ملی قرار می‌گیرد

 آرشيو گفت و گو

گزارش


حضور پر شور 763 تکواندوکار در مسابقات ورود به اردوی تیم‌ملی

آماده باش دختران تکواندو برای حضور در میدان جهانی/ مدعیان زیر ذره‌بین کمرانی

 آرشيو گزارش

آمار سايت



.

     

در فاصله يك روز تا آغاز بيست و دومين دوره مسابقات قهرماني جهان؛
نظرات خانواده تكواندو در خصوص تيم اعزامي مردان

تنها يك روز تا آغاز بزرگترين رويداد تكواندوي جهان در سال 2015 زمان باقي‌ است. رقابتهايي كه مي تواند سكوي پرتابي براي تكواندوكاران هر كشور جهت رسيدن به سهميه المپيك 2016 برزيل باشد.

تيم ملي تكواندوي مردان كشورمان با تركيب كامل در 8 وزن بر روي شياپ چانگ جهاني به رقابت مي‌پردازد و محمد كاظمي، فرزان عاشورزاده، ابوالفضل يعقوبي، عليرضا نصرآزاداني، مسعود حجي‌زواره، مهدي خدابخشي، اميد عميدي و سجاد مرداني با هدايت بي‍ژن مقانلو (سرمربي)، مهدي بي‌باك و مهرداد يوسفي (مربي)؛ تكواندوكاران ايران در جام بيست و دوم خواهند بود. تيمي كه اميد مي رود بتواند عنوان قهرماني جهان ايران در سال 2011 را تكرار كند.

اين دوره از مسابقات تکواندو قهرمانی جهان، طی روزهای ۲۲ تا ۲۸ اردیبهشت ماه به میزبانی "چیلیابینسک" روسیه برگزار مي‌شود و دارای گرید 12 برای رنکینگ المپیک است، به نفر اول 120 امتیاز، برای نفر دوم 72 امتیاز، نفرات سوم 43.20 امتیاز در راه کسب سهمیه المپیک تعلق خواهد گرفت.

آنچه در ادامه مي‌خوانيد نظرات خانواده تكواندو در خصوص تيم اعزامي مردان به بيست و دومين دوره رقابتهاي جهاني است:







غلامحسن ذوالقدري (7 دوره حضور در مسابقات قهرماني جهان بعنوان سرمربي و رييس سازمان تيم هاي ملي)

* محمد كاظمي: اولين حضور در جهاني بزرگسالان را تجربه مي‌كند. انگيزه بالايي دارد و با بهره‌برداري از قابليت‌هايي كه دارد، مي‌تواند حضور موفقي در روسيه داشته باشد.

* فرزان عاشورزاده: سال گذشته، درخشش بسيار خوبي داشت و فكر نمي‌كنم به كمتر از طلا بسنده كند. تمرينات سختي را پشت سر گذاشته و ما هم اميد زيادي به او داريم.

* ابوالفضل يعقوبي: بازيكن بسيار خوش فكري است. تجربه اول خود در مسابقات جهاني را پشت سر مي‌گذارد و اگر كمي هم دقت را چاشني كارش قرار دهد و از توانايي‌هايش به خوبي استفاده كند، مي‌تواند عملكرد موفقي داشته باشد.

* عليرضا نصرآزاداني: دنيايي از تجربه است و همه تلاشش را براي بهترين نتيجه در مسابقات جهاني به كار بسته است. اما باتوجه به اينكه براي نخستين بار است در اين وزن حضور دارد و وزن زيادي را كم كرده، كار سختي را پيش رو دارد.

* مسعود حجي زواره: به كمك اراده‌اي كه دارد و قابليت هايي كه در اين مدت بدست آورده، حريف سرسختي براي رقبايش خواهد بود.

* مهدي خدابخشي: بازيكني توانمند و شايسته، كه مبارزات خوبي را در اين مدت از خود به نمايش گذاشته است. او در اين دوره نشان خواهد داد كه در مكزيك 2013 نيز طي يك حادثه و اتفاق مبارزه را واگذار كرد. انگيزه بسيار خوبي دارد و فكر نمي كنم به كمتر از مدال طلا بسنده كند.

* اميد عميدي: سال‌ها پشت خط صاحب‌نام‌ها مانده بود اما در اين دوره بار ديگر فرصت حضور در جهاني را بدست آورد. مطمئنم از اين فرصت حداكثر استفاده را خواهد برد. او بازيكن توانمندي است و مي ‌تواند عملكرد خوبي را داشته باشد.

* سجاد مرداني: يكي از خوش‌تكنيك‌ترين تكواندوكاران سنگين وزن است. سجاد، هم تجربه دارد و هم جوان است. اگر بتواند با روحيه‌اي مضاعف در شياپ چانگ روسيه رقابت‌ كند، مي‌تواند مدال نقره دوره قبل خود را به طلا تبديل كند.

غلامحسن ذوالقدري با اشاره به حساسيت اين دوره از مسابقات تصريح كرد: جهاني يك كارناوال سنگين‌ با حضور بي‌شمار ورزشكاران است. مهمترين فرق اين دوره از مسابقات اين است كه اين رقابتها يكسال قبل از المپيك برگزار مي شود و داراي 120 امتياز براي رنكينگ است. جايگاه هفدهم اين رقابتها 12 امتياز براي بازيكنان دارد، يعني به اندازه يك تورنمنت G1! به همين دليل اين دوره از مسابقات براي تك تك ورزشكاران اهميت دارد و مي‌تواند يك سكوي پرتاب براي رسيدن به سهميه المپيك باشد.

رييس سازمان تيم هاي ملي تكواندو در خصوص تيم 8 نفره مردان افزود: اين تيم حداكثر تلاش خود را براي حضور در مسابقات جهاني به كار بست. من از نزديك شاهد زحمات و تمرينات طاقت فرساي كادرفني و بازيكنان بوده‌ام. جامعه تكواندو از اين تيم انتظار سكونشيني دارد و اميدوارم بهترين سكو، از آن اين بازيكنان شود.







بيژن مقانلو (سرمربي تيم ملي تكواندو و دارنده مدال برنز مسابقات قهرماني جهان)

* محمد كاظمي: مي تواند جزو 6 تكواندوكار برتر رنكينگ المپيك باشد. باتوجه به فيزيكش در وزن 54- كيلوگرم، شانس بسيار خوبي براي كسب مدال جهاني دارد.

* فرزان عاشورزاده: فرزان در اين مدت خودش را ثابت كرده است اما بايد توقع‌ها از فرزان كمتر شود. او هنوز جوان است و بايد بتواند با ذهني آرام در مسابقات حضور پيدا كند.

* ابولفضل يعقوبي: جوان – مستعد و جوياي نام. او با تغيير وزن تصميم خوبي گرفت. كادرفني هيچ‌گاه به بازيكني تكليف نكرده است كه حتما بايد در يك وزن خاص مبارزه كند. او تصميم گرفت و تصميمش هم به نفع تيم ملي بود تا ما بتوانيم از دو تكواندوكار خوبمان كه هر 2 در وزن 58- كيلوگرم بودند؛ در دو وزن بهره ببريم.

* عليرضا نصرآزاداني: در سال 2015 تصميم گرفت كه در وزن دوم المپيك شانس خود را امتحان كند و براي مسابقات جهاني نيز وزن 68- كيلوگرم را انتخاب كرد. علي شرايط ايده آلي دارد و اميدوارم همچون سنوات گذشته بتواند مدال خوش رنگي را كسب كند و امتياز ويژه اي را براي رنكينگ المپيكي خود بدست آورد.

* مسعود حجي زواره: توانمند و با تعصب. در زمين مبارزه به راحتي تسليم نمي‌شود او نيز همچون هر 8 تكواندوكار ما شانس مدال دارد و مي‌تواند بر سكوي جهاني بايستد.

* مهدي خدابخشي: اين روزها از مهدي هم بايد توقعات كم شود. او اگر در آرامش بيشتري باشد مي‌تواند عملكرد بهتري را در شياپ چانگ به نمايش بگذارد. اين مسابقات براي بازيكنان ما نه اولين رقابت و نه آخرين رقابت است. خدابخشي نيز در اين مدت عملكرد خوبي را به نمايش گذاشته است و اگر انتظارات و توقعات از او كمتر شود، با كسب يك مدال خوش‌رنگ، مي‌تواند جايگاهش را در رنكينگ المپيك تثبيت كند.

* اميد عميدي: او سابقه حضور در مسابقات جهاني را دارد. اميدوارم از تجربيات دوره قبلش در اين جا استفاده كند. با افزايش مهارت‌هاي فني اش از زمان حضور در اردوهاي اين‌دوره تيم‌ملي، حالا حرف هاي زيادي براي گفتن دارد و در ادامه نيز يكي از مدعيان رنكينگ المپيكي وزن چهارم خواهد بود.

* سجاد مرداني: سجاد شرايط خوبي را پشت سر مي‌گذارد و همانند ساير بازيكنان زحمات زيادي را كشيده است. تمرينات سخت و پرفشاري داشته و من مي‌بينم كه او در روسيه حقش را از تكواندوي جهان مي‌گيرد. به طور كل بايد بگويم اين بازيكنان بسيار همدل، پرتلاش و پراميد هستند و مهمترين اصلي كه دارند، رفاقت است. هر 8 وزن ما شانس كسب مدال دارند و اميدوارم بتوانند بار ديگر تكواندوي ايران را سرافراز كنند.







مهدي بي‌باك (مربي تيم ملي تكواندو و دارنده مدال نقره مسابقات قهرماني جهان)

* محمد كاظمي: بازيكني با آتيه و با پتانسيل بالا. محمد باتوجه به فيزيكي كه براي وزن اول دارد. بازيكن خطرناكي براي حريفانش است. او مي تواند در اين رقابت ها با شايستگي به مدال دست پيدا كند.

* فرزان عاشورزاده: او يكي از استعدادهاي كشف شده در اين يكسال اخير بود كه در همين مدت نيز نتايج بسيار درخشاني را بدست آورد. فرزان در هر مسابقه اي كه حضور داشت طلايي شد و تنها يكبار به مدال نقره دست يافت. بازيكني است كه در شياپ چانگ به حرف مربي گوش مي‌دهد و بسيار نترس و جنگنده مبارزه مي كند. هم خودش و هم جامعه تكواندو روي مدالش حساب باز كرده و باتوجه به عملكرد اين مدت يكي از اميدهاي اصلي تيم ايران براي مدالي خوش رنگ است.

* ابوالفضل يعقوبي: جوان، نترس، جنگنده و پر از انرژي. او بسيار در زمين مبارزه جسور است. او نيز يكي از شانس‌هاي خوب تيم ايران براي كسب مدال است و اميدوارم بتواند عملكرد خوبي را در زمين مبارزه داشته باشد.
* عليرضا نصرآزاداني: كاپيتان تيم ملي در اين مدت كمك بسياري به كادرفني كرد. علي تجربه خوبي از حضور در مسابقات جهاني دارد و نشان داده هميشه در ميادين سخت مي‌شود بر روي او حساب كرد. او بسيار پرتلاش و پرانگيزه است و مي‌تواند نتيجه خوبي را كسب كند.

* مسعود حجي‌زواره: در سالي كه گذشت با مبارزاتي خوب، مدال‌هاي خوش رنگي را بدست آورد. او بازيكني 6 دانگ و خطرنام است و اگر عملكرد خودش را داشته باشد مي‌تواند يكي از مدال آوران ايران در اين رقابتها باشد.

* مهدي خدابخشي: در اين يكسال خودش را به تكواندوي جهان ثابت كرده است. بازيكني خطرناك و بسيار جنگنده. او هم يكي ديگر از اميدهاي ايران است و با كسب مدال جهان بار ديگر خودش را اثبات مي‌كند.

* اميد عميدي: با اخلاق، ساكت و غيرقابل پيش بيني. غيرقابل پيش‌بيني به اين دليل كه در زمان تمرين حريفانش نمي‌توانند ضربه او را پيش بيني كنند و همين او را تبديل به يك تكواندوكار خطرناك گرفته است. او در دوره قبل موفق به كسب مدال جهاني نشد اما اينبار باتوجه به پتانسيلي كه دارد مي‌تواند يكي از خوش‌رنگترين مدال‌هاي ايران را كسب كند.

* سجاد مرداني: تمام سنگين وزنان جهان بر روي او حساب ويژه اي باز مي كنند. سال 93 كمي به خاطر شرايط روحي افت داشت اما در اين مدت هرچه مسابقه رفته با مدال طلا به كشور بازگشته است. سجاد اگر خودش باشد با اختلاف زياد حريفانس را شكست مي‌دهد و مي‌تواند بر سكوي قهرماني بايستد. من در اين مدت با تيم‌هاي زيادي بعنوان بازيكن و در اين چند وقت اخير بعنوان مربي در مسابقات حضور داشتم به جرات مي‌گويم اين تيم، تيمي است كه هر 8 ورزشكار آن شانس مدال دارند و كادرفني بر روي هر 8 تكواندوكار حساب ويژه اي باز كرده است.







مهرداد يوسفي (مربي تيم ملي تكواندو)

* محمد كاظمي: او فيزيك بسيار مناسبي براي وزن اول دارد، بسيار پرانگيزه است. براي مسابقات جهاني كمي از نظر تنفس ضعيف بود كه در اين مدت به حد مطلوب رسيد و هم اكنون شرايط بسيار خوبي دارد.

* فرزان عاشورزاده: ستاره وزن دوم. فرزان عزم خودش را جزم كرده تا اولين مدال جهاني‌اش را بدست آورد.

* ابوالفضل يعقوبي: پر انرژي و پرتوان. او با شور و نشاط و انگيزه‌اي كه دارد، مي خواهد خودش را در وزن سوم تثبيت كند. درست است كه حريفانش به نسبت او تجربه بيشتري دارند اما در اين مدت نشان داده كه اگر بخواهد، اگر تصميم بگيرد، بهترين نتيجه را بدست مي‌آورد.

* عليرضا نصرآزاداني: بازيكني با تجربه. شايد از نظر فيزيكي قد كوتاهتري نسبت به حريفانش داشته باشد اما به دليل هوش بسيار خوبي كه دارد از پس رقبايش بر مي‌آيد. او براي اين وزن، كاهش وزن زيادي دارد اما با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته، مشكلي برايش پيش نخواهد آمد. اميدوارم بتواند نتيجه بسيار خوبي را در اين رقابتها‌ بدست آورد.

* مسعود حجي‌زواره: بازيكني پرتلاش. استقامت بدني او بسيار بالا است و اين مدت به آمادگي بسيار خوبي دست يافته. مسعود بازيكني پرانگيزه سخت كوش و جسور است.

* مهدي خدابخشي: ستاره وزن ششم جهاني و وزن سوم المپيك. از نظر فيزيكي و شرايط روحي و رواني بسيار مطلوب است. قطعا حريفان او در جهاني مي آيند تا خودشان را ثابت كنند اما نمي توانند چراكه مهدي از همه آن‌ها يك سر و گردن بالاتر است.

* اميد عميدي: بسيار بانشاط است و اين روحيه خوب او، هم به خودش و هم به ساير بازيكنان كمك مي‌كند. او آمده تا توانايي‌هاي خودش را در مسابقات جهاني اثبات كند. زحمات زيادي را كشيده است و اميدوارم بتواند مزد زحماتش را بگيرد.

* سجاد مرداني: حرفهاي زيادي براي گفتن داشته و دارد. در تمرينات بسيار خوب ظاهر شده و در وزن خودش بسيار پرقدرت مبارزه مي‌كند. مطمئن هستم ايران در اين وزن نيز خواهد درخشيد.







يوسف كرمي (دارنده 2 مدال طلا و 2 مدال برنز مسابقات قهرماني جهان)

* محمد كاظمي: خوش استايل و خوش قد و قامت. اگر از همه توانمندي‌هايش استفاده كند و در زمين، با برنامه مبارزه كند، مي تواند جزو مدال آوران ايران باشد.

* فرزان عاشورزاده: كار سختي دارد. او هم اكنون شناخته شده است و رقبا برنامه خاصي براي فرزان دارد. انتظارات امروز از او بالا رفته است و اگر بتواند همانند چند ماه اخير مبارزه كند مي تواند اولين مدال جهاني خود را دشت كند.

* ابوالفضل يعقوبي: جنگنده است و بايد از فكرش هم در حين مبارزه استفاده كند. باتوجه به تغيير وزنش، رقباي ابوالفضل از او سنگين وزن تر هستند. اما اگر باهوش عمل كند، مي تواند عملكرد خوبي داشته باشد. البته نبايد از اين نكته غافل شد كه وزن سوم يكي از سخت ترين و شلوغترين اوزان جهاني است.

* عليرضا نصرآزاداني: بازيكن باتجربه اي است. بايد مبارزات خود را كنترل كند. درست است كه كاهش وزن بر روي عملكردش تاثير مي‌گذارد اما علي انگيزه بسيار زيادي دارد و اگر روزش باشد مي تواند دومين مدال جهاني خودش را بدست آورد.

* مسعود حجي‌زواره: بايد هنگام مبارزه، بازي را كنترل كند. اگر دقايق آخر عقب بيفتد كارش دشوار مي‌شود. مسعود اگر در زمين مسابقه مثل هميشه باهوش باشد، عملكرد خوبي خواهد داشت.

* مهدي خدابخشي: بازيكني با انگيزه و فيزيك مناسب. به نظرم خدا به اين پسر همه چيز براي يك تكواندوكار كامل بودن، داده است. اگر از تمامي توانايي‌هايش استفاده كند، يكي از بهترين‌هاي ايران خواهد بود. به نظرم اكنون مهدي به تجربه لازم رسيده و حالا وقت استفاده از اين تجربيات است.

* اميد عميدي: تركيبي از جواني و تجربه. با انگيزه است و به نظرم كار سختي دارد. اميد بايد از توانايي‌هايش در زمين مسابقه بيشتر استفاده كند.

* سجاد مرداني: هم اكنون يكي از بهترين وزن هشتي‌هاي دنيا است. كمي بايد با خودش كنار بيايد و خودش را باور كند. اگر اين اتفاق بيفتد، سجاد مي تواند دومين مدال طلاي وزن 87+ كيلوگرم ايران را به نام خودش ثبت كند.

قهرمان دو دوره جهان در ادامه تصريح كرد: هر 8 تكواندوكار ايران زحمت كشيده اند. ما هم دعايشان مي‌كنيم. براي اين تيم غير ممكني وجود ندارد. اگر بچه‌ها بتوانند نايب قهرماني را هم تكرار كنند كار بزرگي انجام داده‌اند. روس‌ها خوب هستند، كره جنوبي، بقيه كشورها هم تك ستاره دارند. مسابقات جهاني واقعا شرايطش فرق مي‌كند. ما نبايد انتظارها را از بازيكنان بالا ببريم. حفظ نايب قهرماني جهان هم كار بزرگي است. به نظرم سكوهاي اين دوره از مسابقات براي ايران، كره جنوبي و روسيه است. روس‌ها را نبايد دستِ كم گرفت چرا كه در اين مدت با كسب امتياز ميزباني، تلاش‌ زيادي را كرده اند. براي تك تك بازيكنان و كادرفني تيم‌ملي آرزوي موفقيت دارم و اميدوارم همانند گذشته، تكواندوي ايران را سربلند كنند.







بهزاد خداداد (دارنده يك مدال طلا و 2 مدال نقره مسابقات قهرماني جهان)

* محمد كاظمي: در مسابقات ليگ او را ديدم. براي حضور در مسابقات بزرگي، همانند جهاني بسيار جوان است اما اين رقابتها هميشه جاي اتفاقات بزرگ است. قد بلندي دارد و اين مسابقات مي‌تواند شروع يك دوران طلايي براي محمد باشد. مدال گرفتن در وزن اول بسيار سخت است اما كاظمي هم بازيكن بسيار خوبي است. اگر مبارزات خودش را انجام دهد، مي تواند درخشش خوبي را در اين رقابتها داشته باشد.

* فرزان عاشورزاده: در اين يكسال مرد طلايي تكواندو بوده است و نشان داده كه بازيكني است كه هيچ وقت راضي نمي‌شود. به نظرم همه تكواندوكاران وزن 58- كيلوگرم مدال طلاي اين وزن را براي فرزان مي‌دانند. فرزان بايد حواسش را جمع كنند و همانند مسابقات قبل با تمركز و برنامه ريزي مبارزه كنند. اگر بخواهد بدون برنامه رقابت كند قطعا به مشكل بر مي خورد چرا كه رقباي او به خوبي آناليزش كرده اند. قطعا اگر فرزان همان بازيكن شش دانگ و مطيع كادرفني باشد، بر سكوي قهرماني وزن دوم خواهد ايستاد.

* ابوالفضل يعقوبي: او با تغيير وزني كه انجام داده است در جهاني در وزن 63- كيلوگرم رقابت مي‌كند. ابوالفضل بازيكن جسور و جنگنده اي است كه مي‌تواند بهترين باشد. او با كسب مدال طلاي وزن 68- كيلوگرم در جام فجر نشان داد كه وزن برايش مهم نيست و هر زمان كه اراده كند مي‌تواند بهترين نتيجه را كسب كند. كادرفني به او اعتماد كرده و اميدوارم بتواند جواب اعتماد كادرفني را بدهد.

* پيش بيني: جهاني ميدان بزرگي است، به خصوص كه اين رقابتها در سال قبل از المپيك است و داراي گريد 12. تمام بازيكنان استحقاق كسب مدال را دارند اما پيش بيني من 4 مدال است.







فرزاد عبدالهي (دارنده اولين مدال طلاي جهان ايران در وزن 80- كيلوگرم)

* مهدي خدابخشي: مهدي هم‌اكنون نفر اول رنكينگ خودش است و به نظرم مي‌تواند مدال طلاي 2011 من را تكرار كند. او بازيكن باهوشي است و اگر در حين رقابت عصبي نشود، خوش‌رنگترين مدال وزن ششم براي او خواهد بود.

پيش بيني: تيم 8 نفر ما، تيم بسيار خوبي است. همه بازيكنان شايسته مدال جهاني است. در مسابقات جهاني مبارزه اول مهم است و بعد از آن فشار روحي و رواني كم مي‌شود. در رقابتهاي جهاني بازيكني موفق است كه از تك تك ثانيه هايش استفاده كند. براي هم تيمي‌هايم آرزوي موفقيت دارم و اميدوارم با خوش‌رنگترين‌ مدال‌ها به كشورمان بازگردند.







بهنام اسبقي (دارنده مدال طلاي مسابقات قهرماني جهان)

بهنام اسبقي دارنده تنها مدال طلاي ايران در سال 2013، چندي پيش پاي خود را به تيغ جراحان سپرد، او كه هم ‌اكنون مشغول مداواي پاي خود است در خصوص وضعيت اين روزهايش به سايت فدراسيون تكواندو گفت: الان چند وقتي هست كه فيزيوتراپي را آغاز كرده ام و به زودي راه‌ مي‌روم. عجله اي براي بازگشت ندارم و مي‌خواهم با حوصله روند درمانم را طي مي‌كنم.

وي تصريح كرد: برنامه من حضور در مسابقات گرندپريكس مهرماه است و ان‌شاء‌الله براي آن رويداد آماده مي‌شوم.

قهرمان جهان در رابطه با تيم اعزامي به مسابقات جهاني روسيه و پيش بيني اش از نتيجه اين تيم اظهار داشت: براي هر 8 بازيكن تيم ملي آرزوي موفقيت دارم. هر 8 تكواندوكار ما شانس مدال دارند چرا كه در بين رقابيشان بهترين هستند. پيش بيني از اين تيم كار بسيار سختي است اما كسب 6 مدال ما قطعي است آن دو مدال هم به خاطر اتفاقاتي است كه در رقابتهاي جهاني رخ مي‌دهد و برخي بازيكنان با بدشاني مواجه مي‌شوند.







* محمد كاظمي: زماني كه در اردوها بودم گفتم كه مي‌نويسم اين بازيكن مدال مي‌گيرد. هنوز هم مي‌گويم كه محمد در مسابقات جهاني بر روي سكو مي‌رود.

* فرزان عاشورزاده: كارنامه فرزان مشخص است و به نظرم او يكي از طلايي‌هاي ما است.

* ابوالفضل يعقوبي: بازيكن بسيار خوبي است كه در يك وزن بالاتر هم نتايج خوبي را كسب كرده. فقط بايد تمركزش را حفظ كند و در حين مبارزه عصبي نشود. او يكي از نزديك‌ترين بازيكنان وزن 63- كيلوگرم به مدال است.

* عليرضا نصرآزاداني: وزني كه من در دوره قبل مدال گرفتم. علي بازيكن با تجربه اي است. سابقه دو دوره حضور در مسابقات جهاني را هم دارد. به نظرم شايستگي تكرار قهرماني اش در سال 2011 را دارد.

* مسعود حجي زواره: اگر حين مبارزه كارِ خودش را انجام دهد، قطعا يكي ديگر از مدال آوران ما خواهد بود.

* مهدي خدابخشي: طلايي!

* اميد عميدي: اميدوارم يك مدال خوش رنگ از اين مسابقات بدست آورد و نتيجه زحمات اين مدتش را بدست آورد. در سال 2013 هم مستحق مدال بود اما شرايط داوري به ضرر او شد.

* سجاد مرداني: اگر از توانايي خودش صددرصد استفاده كند. با اختلاف 8.9 امتياز حريفانش را شكست مي‌دهد. سجاد در اين مدت خيلي خوب نتيجه گرفته و به روزهاي اوجش بازگشته است. به نظرم مي تواند يكي ديگر از طلايي‌هاي ايران باشد.







اميد غلامزاده (دارنده يك مدال نقره و يك مدال برنز مسابقات قهرماني جهان)

* عليرضا نصرآزاداني: او يكي از تكواندوكاران قديمي و باتجربه تيم ملي است. بازيكن بسيار باهوشي است و مي‌تواند نماينده خوبي براي ايران باشد هرچند كه وزن زيادي را كم كرده است.

* فرزان عاشورزاده: او هم اكنون نفر اول رنكينگ المپيك است و بسيار جوان، باهوش و شجاع.

* پيش بيني: تكواندوي زمان ما و تكواندوي امروز كاملا متفاوت است. روش‌هاي مبارزه، نحوه امتيازگيري همه و همه فرق كرده است. اما بايد بگويم هر 8 تكواندوكار اعزامي به اين مسابقات شايستگي مدال دارند و كسب مدال براي آنها دور از دسترس نيست. خوشبختانه مقانلو، بازيكنان را با سيستم جديد به خوبي وفق داده است و به نظرم نمي‌توان به اين تيم ايراد فني وارد كرد. اما مسابقات جهاني شرايطش متفاوت است و اتفاق‌ها و شرايط است كه مدال را از بازيكني مي‌گيرد. به نظرم اين تيم 6 مدال را بدست مي‌آورد.







كوروش رجلي (دارنده مدال برنز مسابقات قهرماني جهان)

* عليرضا نصرآزاداني: هر زمان در شرايط سخت قرار مي‌گيرد بازيكن صد در صدي مي‌شود. مطمئنم كه مي‌تواند نتيجه خوبي را در مسابقات جهاني بدست آورد.

* اميد عميدي: بازيكن باهوشي است. مهمترين فاكتور او جواني و تجربه است. به نظرم اگر اميد، از تجربيات سال 2013 خود استفاده كند و صحبت هاي كادرفني را در حين مبارزه به خوبي اجرا كند، مي تواند عملكرد بسيار خوبي را داشته باشد و نماينده خوبي در وزن هفتم باشد.

* سجاد مرداني: سن خوبي دارد و از آن سو تجربيات خوبي هم در اختيار دارد. او يكي از سرمايه‌‌هاي وزن هشتم است و ضمن كسب 120 امتياز اين رقابتها مي‌تواند در المپيك هم نماينده بسيار خوبي براي ايران باشد. قد و قامت خوبي دارد و در وزن هشتم بسيار قدرتي و باهوش مبارزه مي‌كند. اگر از نظر روحي و رواني بتواند خودش را با شرايط همسو كند قطعا يكي از اميدهاي اصلي ايران خواهد بود. خوشبختانه مقانلو به بازيكنان تيم ملي بسيار نزديك است و با تك تك اين نفرات رابطه خوبي دارد و مطمئنم شرايط روحي بازيكنان را تحت نظر دارد.

* پيش بيني: من براي هر 8 تكواندوكار آرزوي موفقيت دارم به خصوص وزن خودم كه وزن 87+ كيلوگرم بود. به نظرم نسل طلايي تكواندوي ايران دوباره به وجود آمده و اميدوارم اين تيم بتواند قهرماني جهان سال 2011 را تكرار كند. پيش بيني من از تعداد مدال‌هاي ايران در اين دوره 7 است. آن يك مدال را هم به دليل اين نگفتم كه بدترين حالت را در نظر گرفتم.

تاريخ  ارسال:دوشنبه 21 ارديبهشت 1394 - 08:54

کد:9284-1403



 




برنامه بازیها



 
  
 Free Page Rank Tool