Farsi  
 

گزارش تصویری/بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2019 – منچستر             گزارش تصویری2/تمرین تیم ملی تکواندو دختران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2019             گزارش تصویری1/تمرین تیم ملی تکواندو دختران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2019             نگاهی به بیست و سه دوره مسابقات قهرمانی جهان              ترکیب تیم ترکیه در مسابقات قهرمانی جهان 2019             

   جمعه 6 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


گفت و گو


کمرانی: اردوی صربستان تجربه خوبی برای ما بود /افراد به ظاهر دلسوز مهره‌های توانمند ما را از بین می‌برند

کمرانی: اردوی مشترک صربستان را پیش‌رو داریم/ هر هوگوپوشی که شایستگی خود را نشان دهد در ترکیب تیم‌ملی قرار می‌گیرد

 آرشيو گفت و گو

گزارش


حضور پر شور 763 تکواندوکار در مسابقات ورود به اردوی تیم‌ملی

آماده باش دختران تکواندو برای حضور در میدان جهانی/ مدعیان زیر ذره‌بین کمرانی

 آرشيو گزارش

آمار سايت



.

     

سرمربی تیم ملی تکواندوی آلمان:
ایران خوش‌شانس است که مقانلو را دارد/ در اردوها هر چه بود رفاقت بود نه رقابت

سرمربی تیم ملی تکواندوی آلمان گفت: بازیکنان ایران در اردوها خیلی با هم همدل هستند و بازیکنان ما وقتی شرایط تکواندوکاران شما را دیدند انگیزه شان بیشتر شد. من رقابتی در اردوها ندیدم و هرچه بود رفاقت بود. جالب اینکه بازیکنان هم وزن در زمان تمرینات به یکدیگر کمک می کردند تا باعث پیشرفت هم شوند.

تیم ملی تکواندوی آلمان با 5 هوگوپوش برای برپایی اردویی 10 روزه به ایران آمد و چندی پیش به آلمان بازگشت. این تیم پس از استراحتی کوتاه مدت با ترکیب سرجیو کولب، لونت تونکات، حمزه عدنان شریف، طاهیر گولیک، الکساندر باچمان و والکر وودزیچ و با هدایت "عزیز آچارکی" راهی بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی جهان خواهد شد.

گفت و گوی سایت فدراسیون تکواندو با "عزیز آچارکی" سرمربی مسلمان تیم ملی آلمان را پیش از ترک ایران در ادامه خواهید خواند:

* حضور در ایران چطور بود؟ تمرینات سخت و پرفشاری را پشت سر گذاشتید!

- من اصلا به همین دلیل بود که ایران را برای تمرینات قبل از مسابقات جهانی انتخاب کردم. تمرینات ایرانی ها سختگیرانه و اصولی است و برای همین هم برای ما بهترین فرصت بود تا برای مسابقات جهانی به آمادگی مطلوب برسیم. سیستم تمرینی ایران حرفه ای است و هر ورزشکاری که وارد این سیستم می‌شود به زودی عنوان قهرمانی جهان را بدست خواهد آورد.

* چقدر از کادرفنی ایران شناخت دارید؟

- از مهدی بی باک شناخت دارم. زمانی هم که ورزشکار بودم، بیژن مقانلو را می شناختم. سال 1995 بود که در مسابقات جهانی هم من بودم و هم بیژن که البته ما در یک وزن نبودیم. مقانلو و بی باک در زماني كه بازيكن بودند نيز همگروهای بسیار خوبی بودند. هم اکنون هم که در یک کادر هستند تعامل بسیار خوبی با هم دارند. به نظرم ایران خوش شانس است که مقانلو را دارد چرا که او هم با مغزش و هم با دلش برای تکواندوی ایران کار می کند.





* نحوه انتخاب نفرات تیم ملی آلمان به چه صورتی است؟

- ما یک سیستم همانند سیستم رنکینگ فدراسیون جهانی داریم که برای ورزشکارانِ کشورمان است. بازیکنان می توانند در مسابقات دارای گرید یک و 2 شرکت کنند و هر تکواندوکاری که بتواند به امتیاز 40 برسد عضو تیم ملی می شود.

* پس شما رقابتهای انتخابی ندارید؟

- شرایط ما با شما کاملا متفاوت است. در آلمان به اندازه ایران تکواندوکار وجود ندارد اما شما در هر وزن چندین ورزشکار خوب دارید که شایستگی حضور در تیم ملی را دارد.

* شما برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان با 6 تکواندوکار به روسیه سفر می کنید. چرا؟

- در دو وزن 63- و 74- کیلوگرم تکواندوکاری نتوانست به 40 امتیاز لازم برسد و به عضویت تیم ملی درآید.

* برای حضور در ایران با 5 هوگوپوش آمدید، چرا حمزه عدنان به ایران نیامد؟

- حمزه برای آلمان در وزن 68- کیلوگرم رقابت خواهد کرد. او بازیکن جوان و آینده داری است و تنها 18 سال سن دارد. او مشغول مدرسه و امتحاناتش بود برای همین هم نتوانست به همراه سایر بازیکنان به ایران بیاید.

* از بین 6 ورزشکار اعزامی شما به مسابقات قهرمانی جهان روسیه، در وزن 80- کیلوگرم مدافع عنوان قهرمانی هستید. فکر می کنید "طاهیر گولیک" بتواند از عنوان مکزیکش در روسیه دفاع کند؟ اگر اشتباه نکنم او پس از سالها بود که توانست مدال طلای جهان را برای آلمانی ها بدست آورد!

- همین طور است، زمانیکه طاهیر عنوان قهرمانی جهان را در مکزیک بدست آورد. سالها بود که آلمان قهرمان جهان نداشت. طاهیر از نظر فنی مشکلی ندارد اما به نظرم از نظر روحی – روانی آماده نیست هرچند که نشان می دهد استرسی ندارد. در آلمان توقع از او خیلی بالا رفته است و فشار زیادی را تحمل می کند.





* و در سایر وزن ها چطور؟ چقدر شانس دارید؟

- ما بازیکنان جوانی را به تیممان اضافه کرده ایم. حمزه بازیکن خوبی است که باید تجربیات بیشتری را بدست آورد. در سایر اوزان هم شانس داریم و اگر قرعه هم با ما یار باشد می توانیم، تعداد بیشتری مدال جهانی کسب کنیم.

* به نظرتان تیم جهانی ایران چه شرایطی دارد؟

- هر 8 تکواندوکار شما شانس مدال دارند اما رنگ آن قابل پیش بینی نیست. به نظرم 2 یا 3 تکواندوکار شما حتما قهرمان خواهند شد که یک نفر آن فرزان عاشورزاده است. امیدوارم "لونت تونکات" هم بتواند به مرحله نیمه نهایی صعود کند و اگر این اتفاق بیفتد، با توجه به رنکینگ؛ این دو بازیکن یا در فینال و یا در مرحله قبل از فینال با هم مسابقه خواهند داد. فکر نمی کنم در وزن 58- کیلوگرم ورزشکاری به فکر مدال طلا باشد و تکواندوکاران سایر کشورها در تلاش هستند تا به مدال نقره و برنز برسند.

* شما از تمرینات سخت ایرانی ها گفتید. مگر نحوه تمرینات شما در آلمان به چه صورتی است؟

- در آلمان بازیکنان در باشگاههای خودشان تمرین می کنند و همه با هم یکجا جمع نیستند و نظارت بر نحوه تمریناتشان نیست. فقط گاهی اوقات همه با هم تمرین می کنند.





* به نظر شما سیستم تمرینی ایران بهتر است یا آلمان؟

- صدر در صد ایران و نتایج بدست آمده هم آن را تایید می کند. من هم به همین دلیل ایران را انتخاب کردم.

* نحوه برخورد بازیکنان را چطور دیدید؟ ایران در یک وزن چندين ورزشکار خوب دارد!

- بازیکنان ایران در اردوها خیلی با هم همدل هستند و بازیکنان ما وقتی شرایط تکواندوکاران شما را دیدند انگیزه شان بیشتر شد. من رقابتی در اردوها ندیدم و هرچه بود رفاقت بود. اتفاقا بازیکنان در زمان تمرینات به یکدیگر کمک می کردند تا باعث پیشرفت هم شوند.

* شما به تکواندوی ایران چه نمره ای می دهید؟

- بالاترین نمره ای که می توان به تکواندوی یک کشور داد.

* پیش بینی شما از مسابقات جهانی؟

- فکر نمی کنم کره جنوبی بتواند در بخش مردان عنوان قهرمانی را کسب کند. تیم ایران، تیم بسیار خوبی است که می تواند در مسابقات جهانی و بعد از آن المپیک موفقیت های زیادی را بدست آورد.

* با توجه به شرایطی که تیم آلمان دارد به نظرتان در پایان سال 2015 می توانید 4 سهمیه المپیک ریو 2016 را کسب کنید؟

- فکر نمی کنم. به نظرم شانس ما بیشتر از کسب 3 سهمیه نخواهد بود.

* و در پایان؟

- من از طرف فدراسیون تکواندوی آلمان از سيدمحمد پولادگر تشکر ویژه می کنم که به ما اجازه حضور در ایران را داد و همینطور از ذوالقدر نیز كمال تشكر را دارم. قطعا در ادامه از تکواندوی ایران برای حضور در آلمان دعوت خواهیم کرد تا در کشورمان با ما اردو داشته باشند.



تاريخ  ارسال:يكشنبه 13 ارديبهشت 1394 - 09:11

کد:9191-1403



 




برنامه بازیها



 
  
 Free Page Rank Tool