Farsi  
 

گزارش تصویری/بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2019 – منچستر             گزارش تصویری2/تمرین تیم ملی تکواندو دختران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2019             گزارش تصویری1/تمرین تیم ملی تکواندو دختران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2019             نگاهی به بیست و سه دوره مسابقات قهرمانی جهان              ترکیب تیم ترکیه در مسابقات قهرمانی جهان 2019             

   جمعه 30 فروردين 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


گفت و گو


کمرانی: اردوی صربستان تجربه خوبی برای ما بود /افراد به ظاهر دلسوز مهره‌های توانمند ما را از بین می‌برند

کمرانی: اردوی مشترک صربستان را پیش‌رو داریم/ هر هوگوپوشی که شایستگی خود را نشان دهد در ترکیب تیم‌ملی قرار می‌گیرد

 آرشيو گفت و گو

گزارش


حضور پر شور 763 تکواندوکار در مسابقات ورود به اردوی تیم‌ملی

آماده باش دختران تکواندو برای حضور در میدان جهانی/ مدعیان زیر ذره‌بین کمرانی

 آرشيو گزارش

آمار سايت



.

     

پایان سفرِ 10 روزه آلمانی ها در ایران
گپ و گفتـي یک ساعته با ژرمن ها

در حالیکه روزشمار آغاز مسابقات قهرمانی جهان عدد 10 را نشان می دهد، ملی پوشان تیم ملی آلمان که با 5 تکواندوکار و یک مربی به ایران سفر کرده بودند، پس از اردو و تمرینی 10 روزه در ایران، راهی کشور آلمان شدند تا پس از استراحتی کوتاه مدت از آنجا به سرزمینِ تزارها سفر کنند و با 6 هوگوپوش رو در روی رقبای جهانی خود قرار بگیرند.

آنها در این سفر 10 روزه به ایران، پس از چند جلسه تمرین سخت و نفس گیر، با ملی پوشان کشورمان دوستی بسیار خوبی برقرار کردند و امیدوارند بار دیگر و برای برپایی تمرینات مشترک، ملی پوشان کشورمان را چه در آلمان و چه در ایران ببینند.

سایت فدراسیون تکواندو؛ پیش از بازگشت ژرمن ها به سرزمینشان، در گپ و گفتي یکساعته با این نفرات از حال و هوای آنها در ایران جویا شد...







*** کاپیتان تیم ملی تکواندوی آلمان:
کاظمی شانسِ خوبی برای کسب مدال جهانی دارد

"سرجیو کولب" کاپیتان تیم ملی تکواندو آلمان، که عنوان قهرمانی اروپا را در کارنامه دارد، در وزن 54- کیلوگرم به رقابت خواهد پرداخت و حریف ایرانی او در شیاپ چانگ روسیه، محمد کاظمی است، «من یکبار با محمد در تورنمنت هلند مبارزه کرده ام که نتیجه را به او واگذار کردم، او بازیکن تازه واردی است و بسیار جوان، که می تواند شانس خوبی برای کسب مدال جهانی داشته باشد.»

وی در خصوص حضورش در ایران، اظهار داشت: «تمرینات خیلی سخت اما مفیدی را پشت سر گذاشتیم. ایرانی ها روزانه در 2 نوبت تمرین می کنند که زمان استراحت بین آن و همچنین ساعت های تمرینات بسیار خوب است و باعث آمادگی نفرات می شود.»

قهرمان اروپا در پاسخ به این سوال که آلمان چه نتیجه ای را در مسابقات جهانی روسیه بدست خواهد آورد؟ خاطرنشان کرد: «در بعضی از اوزان ما شانس بسیار خوبی داریم، امیدوارم که بتوانیم رده تیمی خوبی را در این رقابتها بدست آوریم.»







*** نفر چهارم رنکینگ المپیک:
بالاترین نمره را به تکواندوی ایران می دهم

"لونت تونکات" قهرمان اروپا که شرایط بسیار خوبی را در رنکینگ المپیکی وزن دوم دارد، مهمترین حریفش در مسابقات جهانی فرزان عاشورزاده خواهد بود، او در خصوص حریف ایرانی اش در روسیه گفت: « فرزان بازیکن بسیار خوبی است، او ورزشکاری است که در عرض 6 ماه خودش را در تکواندوی جهان و رده سنی بزرگسالان مطرح کرد و حالا نفر اول رنکینگ جهان و المپیک است. قطعا یکی از حریفان سرسخت من در مسابقات جهانی، فرزان است. البته کشورهایی مثل مکزیک، آلمان، چین و استرالیا نیز تکواندوکاران خوبی در اختیار دارند.»

تکواندوکار 27 ساله آلمانی در خصوص کمپ 10 روز در ایران، تصریح کرد: «همه چیز خوب بود، من برای دومین بار است که به ایران آمده ام، بازیکنان و کادر ایرانی خیلی به ما کمک کردند و ما پیش از مسابقات جهانی تمرینات بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم. صبح ها بعد از دویدن با هم صبحانه می خوردیم و واقعا در این مدت به ما خوش گذشت.»







وی در پاسخ به این سوال که تمرینات آلمانی ها با ایرانی ها چقدر متفاوت است؟ اظهار داشت: «تمرینات شما خیلی سخت است. بازیکنان ایرانی سخت تمرین می کنند و خب به همین دلیل نتایج بسیار خوبی را بدست می آورند. ما در آلمان اینطور نیستیم. بازیکنان در باشگاههای خودشان تمرین می کنند و کنار هم نیستند. شاید برای مدتی کم با یکدیگر تمرین کنند. به نظرم سیستم شما برای قهرمانی بهتر است چرا که حضور مداوم در اردوها باعث دوستی بین بازیکنان می شود و تمرینات هم به صورت منظم پیگیری خواهد شد. من به تکواندوی ایران از یک تا صد، بالاترین نمره یعنی عدد 100 را می دهم.»

نفر چهارم رنکینگ المپیک با اشاره به حساسیت مسابقات جهانی گفت: «مسابقات جهانی در این دوره از رقابتها سخت است، چرا که هر تکواندوکاری که موفق به کسب مدال شود، جایگاهش در رنکینگ المپیک را هم افزایش می دهد بطوریکه جایگاه نفرات اول تا دوازدهم می تواند تغییر کند! من هم اکنون نفر 4 رنکینگ المپیک هستم و هدفم این است تا خودم را در بین 6 تکواندوکار نگه دارم و در نهایت سهمیه المپیک ریو 2016 را بدست آورم.»

تونکات در پاسخ به این سوال که فکر می کند در این دوره از مسابقات جهانی، چه کشوری بر روی سکو قرار می گیرد؟ خاطرنشان کرد: «به نظرم در بخش مردان بازهم رقابت بین دو کشور ایران و کره جنوبی است. در این دوره ایرانی ها تیم بسیار خوبی دارند اما به هرحال مسابقات جهانی قابل پیش بینی نیست. روس ها هم در این مدت نتایج خوبی را بدست آورده اند اما فکر نمی کنم جزو کاندیدای قهرمانی باشند.»







***قهرمان تکواندوی جهان:
ایرانی ها یکی از بهترین تیمهای جهان را دارند

"طاهیر گولیک" تکواندوکار نام آشنای آلمانی، قهرمانی تکواندوی جهان (2013 مکزیک) را در حالی بدست آورد که تنها 19 سال سن داشت، او که یکی از حریفان مهم مهدی خدابخشی در شیاپ چانگ روسیه به حساب می آید با اشاره به اینکه به دنبال حفظ عنوان قهرمانی خود در جهان است، اظهار داشت: «مهدی بازیکن بسیار خوبی است. در این مدت تمرین جدی با او نداشتم، تا به حال هم با او مبارزه نکرده ام، به هرحال من برای دفاع از عنوان قهرمانی ام به مسابقات جهانی می روم و مهدی را هم یک از اصلی ترین رقبایم می دانم. امیدوارم هر ورزشکاری که بهتر و شایسته تر است، در جهانی برنده شود.»

وی در خصوص حضور 10 روزه تیم آلمان در ایران گفت: «این کمپ تمرینی برای ما بسیار مفید بود. تمرینات سخت و پرفشاری را پشت سر گذاشتیم. روش تمرینی ایرانی ها کاملا با ما متفاوت است. ما در آلمان طوری دیگر تمرین می کنیم. البته من دفعه دوم هست که به ایران سفر می کنم و با روش تمرینی شما آشناییت داشتم اما دوستانم که برای اولین بار به ایران آمده اند کمی شوکه شدند. به نظرم نوع تمرینات شما برای کسب عنوان قهرمانی بهتر است.ایرانی ها بسیار مهمان نواز هستند و ما اوقات بسیار خوشی را در کشور شما گذراندیم»







تکواندوکار مسلمان تیم ملی آلمان در خصوص بازیکنان ایران تصریح کرد: «تک تک بازیکنان ایرانی خوب هستند، شما ورزشکاران خوبی در اختیار دارید و ایران یکی از بهترین تیم های جهان در دنیا و در تمامی رده های سنی است.»

نفر هفتم رنکینگ المپیکی وزن سوم، با اشاره به وضعیت خودش در رنکینگ المپیک افزود: «من هم اکنون در جمع شش نفر نیستم اما مطمئنم در پایان این راه در بین 6 نفر برتر رنکینگ المپیک قرار خواهم گرفت چرا یکی از اهداف من کسب سهمیه المپیک 2016 ریو است.»

طاهیر در پاسخ به این سوال که تیم ملی آلمان چه نتیجه ای را در مسابقات جهانی روسیه کسب خواهد کرد؟ خاطرنشان کرد: «ما تیم خوبی هستیم اما در خصوص نتیجه، نمی دانم، این را فقط خدا می داند و بس...»







*** نایب قهرمان اروپا:
از تکواندوی ایران نکات زیادی یاد گرفتم

"الکساندر باچمان" تکواندوکار وزن هفتمی تیم ملی آلمان در مسابقات جهانی روسیه، یکی از کم سن و سالترین ورزشکاران این تیم محسوب می شود، او که اولین سابقه حضورش در ایران را تجربه می کرد، در خصوص تمریناتش به همراه ملی پوشان ایرانی، گفت: «تمرینات بسیار سختی را پیش از آغاز مسابقات جهانی پشت سر گذاشتیم، به شخصه خیلی چیزها از تکواندوی شما یاد گرفتم.»

وی که برای نخستین بار است که راهی مسابقات جهانی بزرگسالان می شود، در این رابطه اظهار داشت: «با بازیکنانی که تجربه حضور در جهانی را داشته اند، صحبت کرده ام، با خودم می گویم این هم یک مسابقه ای است مثل همه تورنمنت هایی که حضور داشته ام، تا بتوانم راحت تر در این رویداد مبارزه کنم. اگر خدا بخواهد می روم تا خوش رنگترین مدال ممکن را بدست آورم.»

تکواندوکار 21 ساله کشور آلمان از امید عمیدی بعنوان یکی از حریفان مهمش در مسابقات جهانی یاد کرد و گفت: «تمام ورزشکاران ایرانی خوب هستند و رقابت با آنها سخت و دشوار است، امید هم بازیکن خوبی است که یکی از رقبای من در جهانی خواهد بود.»

نایب قهرمان اروپا و نفر شانزدهم رنکینک المپیکی وزن چهارم، در پایان خاطرنشان کرد: «حضور در ایران را بسیار دوست داشتم. واقعا به تک تک ما خوش گذشت چراکه ایرانی ها بسیار رفتار خوبی با ما داشتند.»







*** دارنده مدال طلای گرندپریکس:
جهانی برایم مهمترین رویداد پیش رو است

"والکر وودزیچ" جزو تکواندوکارانی است که در هر مسابقه ای که ایرانی ها حضور داشته است با ورزشکاران کشورمان مبارزه کرده است و از همین روی شناخت بسیار خوبی از تکواندوی ایران دارد. او در پاسخ به این سوال که تکواندوی ایران و رقبای ایرانی اش در وزن 87+ کیلوگرم را چطور می بیند؟ اظهار داشت: «جواب این سوال مشخص است و فکر می کنم همه سطح تکواندوی ایران را می دانند. در وزن من سجاد مردانی و مرتضی شیری هر دو از بهترین ها هستند.»

تکواندوکار دو متر و پنج سانتي متري تیم ملی آلمان سال 2015 را خوب آغاز نکرد و بعد از کسب طلای گرندپریکس نتوانست آنطور که باید و شاید مدالهای خوش رنگی را بدست آورد. «نمی دانم، ولی در همه مسابقات هم عملکرد بدی نداشتم. شاید در بعضی از این رقابتها روزم نبوده است اما خودم معتقدم شرایطم ایده آل است»

وی با اشاره به مسابقات جهانی روسیه، تصریح کرد: «مسابقات جهانی روسیه برای من بسیار مهم است و می خواهم در این رویداد عملکرد بسیار خوبی را داشته باشم. به هرحال این رقابتها امتیاز بسیار زیادی را برای رنکینگ المپیک دارد و فرصت مناسبی است تا بتوانم اختلاف با رقبایم را در رنکینگ المپیک زیاد کنم.»

وودزیچ در پاسخ به این سوال که مهمترین حریفانش در مسابقات جهانی روسیه چه کشورهایی هستند؟ گفت: «ایران که هست. گابن، کره جنوبی و کوبا نیز تکواندوکاران خوبی در اختیار دارند. ما تیم بسیار خوبی هستیم و در هر وزن شانس خوبی برای کسب مدال داریم.»

نفر پنجم رنکینگ المپیک که اولین سابقه حضورش در ایران را تجربه كرد، در رابطه با تمرینات مشترکش با ایرانی ها افزود: «در ایران به من خیلی خوش گذشت و حضور در کمپ تمرینی، تجربه بسیار خوبی پیش از شروع مسابقات جهانی بود. همه شرایط در آکادمی مهیا بود و تمرینات بسیار خوبی را در این مدت پشت سر گذاشتم.»



تاريخ  ارسال:يكشنبه 13 ارديبهشت 1394 - 08:00

کد:9189-1403



 




برنامه بازیها



 
  
 Free Page Rank Tool