Farsi  
 

گزارش تصویری/بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2019 – منچستر             گزارش تصویری2/تمرین تیم ملی تکواندو دختران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2019             گزارش تصویری1/تمرین تیم ملی تکواندو دختران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2019             نگاهی به بیست و سه دوره مسابقات قهرمانی جهان              ترکیب تیم ترکیه در مسابقات قهرمانی جهان 2019             

   چهارشنبه 4 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


گفت و گو


کمرانی: اردوی صربستان تجربه خوبی برای ما بود /افراد به ظاهر دلسوز مهره‌های توانمند ما را از بین می‌برند

کمرانی: اردوی مشترک صربستان را پیش‌رو داریم/ هر هوگوپوشی که شایستگی خود را نشان دهد در ترکیب تیم‌ملی قرار می‌گیرد

 آرشيو گفت و گو

گزارش


حضور پر شور 763 تکواندوکار در مسابقات ورود به اردوی تیم‌ملی

آماده باش دختران تکواندو برای حضور در میدان جهانی/ مدعیان زیر ذره‌بین کمرانی

 آرشيو گزارش

آمار سايت



.

     

برای 120 امتیاز به روسیه می روم
کاپیتان تیم ملی بانوان: به جهانی بعنوان یک رویداد تکرارنشدنی نگاه می کنم

اکرم خدابنده، تکواندوکار وزن 73+ کیلوگرم ایران گفت: جهانی برای من یک رویداد تکرار نشدنی است، به خودم گفته ام شاید دیگر نتوانم در این مسابقه مهم حضور داشته باشم، پس باتمام وجودم در شیاپ جانگ مبارزه می کنم و برای بهترین نتیجه تلاش خواهم کرد.

کاپیتان تیم ملی تکواندوی بانوان، در این یکسال هرچه مسابقه رفته است دست پر بازگشته اما در آخرین رویدادی که حضور پیدا کرد، در هلند و برای نخستین بار از کسب مدال بازماند.


اکرم خدابنده که اولین سابقه حضورش در مسابقات جهانی را تجربه می کند، می خواهد همانند سایر مسابقاتش، اولین مدال خود را دشت کند تا در پایان سال 2015 با کسب جایگاه مناسب در رنکینک المپیک، راهی آوردگاه ریو 2016 شود.

گفت و گوی سایت فدراسیون با سنگین وزن تیم ملی تکواندوی بانوان را در ادامه خواهید خواند:

*93 برای اکرم خدابنده چطور گذشت؟

- هم تلخ بود و هم شیرین، شیرینی آن رسیدن به فینال بازیهای آسیایی اینچئون بود و تلخی اش نرسیدن به مدال طلای اینچئون!

* و آخرش هم که در تورنمنت هلند تو به مدال نرسیدی، این اولین باری بود که بدون مدال به کشور بازگشتی!

- همینطور است، واقعا خاطره بدی بود. نمی خواهم از ناداوری بگویم ولی واقعا در آن مسابقه من از حریفم جلو بودم و شرایط به یکباره تغییر کرد. درست است که بازیکن رقیبم نامدار بود و عنوان قهرمانی جهان را در اختیار داشت اما نسبت به او بهتر بودم و توانایی شکستش را داشتم. سال 93 به من ثابت کرد که در برخی مواقع نمی شود. قهرمان صد در صد نداریم و پیروزی و کسب مدال همیشگی نیست.

*به نظر می رسد از شکست در هلند خیلی ناراحت هستی؟

- من هیچ وقت بدون مدال به ایران نیامده بودم. می خواهم بازیکن پرافتخاری باشم و برای همین شکست من را ناراحت می کنم آنهم زمانیکه باعث شود هیچ مدالی را بدست نیاورم. نمی خواهم نامم جزو بازیکنانی باشد که رویش حساب نمی کنند و بدون مدال از مسابقاتش بر می گردد. دوست دارم مثل فرزان عاشورزاده همیشه با بهترین و خوش رنگترین مدالها برگردم.





* پس می خواهی 94 برای تو چطور باشد؟

- ناکامی 93 را جبران می کنم. اول که مسابقات جهانی را پیش رو داریم و باید در آنجا به مدال برسیم. بعد از آن هم تلاش می کنیم برای کسب سهمیه المپیک و راه یافتن به این رقابتهای مهم.

*برای کسب سهمیه المپیک به حضور در مسابقات قاره ای امیدواری؟

- اصلا اینطور نیست. جهانی برای من فرصت خوبی است تا رنکینگم را افزایش دهم و بعد با حضور در گرندپریکس ها خودم را به جمع 6 تکواندوکارِ برتر برسانم و از طریف رنکینگ المپیک سهمیه ریو را بدست آورم.

*تو اولین سابقه حضورت در مسابقات جهانی را تجربه می کنی. چقدر از این مسابقات شناخت داری؟

- هر مسابقه شرایط خاص خودش را دارد اما ذهن من برای حضور در این مسابقات آماده است. جهانی برای من یک رویداد تکرار نشدنی است، به خودم گفته ام شاید دیگر نتوانم در این مسابقه مهم حضور داشته باشم پس باتمام وجودم در شیاپ جانگ مبارزه می کنم و برای بهترین نتیجه تلاش خواهم کرد.می خواهم همانند اولین حضورم در قهرمانی آسیا و بازیهای آسیایی به مدال برسم اما اینبار به رنگ طلا!

*مهمترین حریفانت چه کشورهایی هستند؟

-اروپایی ها در وزن من خوب هستند. فرانسه، اسپانیا، ترکیه و ... بازیکنان خوبی در اختیار دارند ضمن اینکه کره جنوبی هم تکواندوکار قدرتمندی است. به طور کل هیچ ورزشکاری را دست کم نمی گیرم. حضور در تورنمنت هلند به من درس های خوبی را قبل از جهانی داد. اینکه یک وقت هایی اعتماد بنفس زیاد و دست کم گرفتن رقبا کار دست آدم می دهد.

*ترسیم کاپیتان تیم ملی بانوان از سال 94 چیست؟

- کسب طلای فینال گرندپریکس 2015



تاريخ  ارسال:شنبه 12 ارديبهشت 1394 - 08:50

کد:9185-1403



 




برنامه بازیها



 
  
 Free Page Rank Tool