Farsi  
 

گزارش تصویری/بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2019 – منچستر             گزارش تصویری2/تمرین تیم ملی تکواندو دختران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2019             گزارش تصویری1/تمرین تیم ملی تکواندو دختران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2019             نگاهی به بیست و سه دوره مسابقات قهرمانی جهان              ترکیب تیم ترکیه در مسابقات قهرمانی جهان 2019             

   پنجشنبه 5 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


گفت و گو


کمرانی: اردوی صربستان تجربه خوبی برای ما بود /افراد به ظاهر دلسوز مهره‌های توانمند ما را از بین می‌برند

کمرانی: اردوی مشترک صربستان را پیش‌رو داریم/ هر هوگوپوشی که شایستگی خود را نشان دهد در ترکیب تیم‌ملی قرار می‌گیرد

 آرشيو گفت و گو

گزارش


حضور پر شور 763 تکواندوکار در مسابقات ورود به اردوی تیم‌ملی

آماده باش دختران تکواندو برای حضور در میدان جهانی/ مدعیان زیر ذره‌بین کمرانی

 آرشيو گزارش

آمار سايت



.

     

برای خلق شگفتی به روسیه خواهیم رفت
روحانی: طلسم بی مدالی بانوان در جهان را می شکنیم

فاطمه روحانی در اینچئون تنها یک قدم تا کسب مدال طلا فاصله داشت اما به مدال نقره بسنده کرد. تکواندوکار وزن ششمی ایران در مسابقات جهانی روسیه در حالی اولین سابقه حضورش را تجربه می کند که در یک وزن پایین تر از وزن تخصصی اش بر روی شیاپ چانگ خواهد رفت. او که اولین نماینده بانوان ایران در "چلیابیسنک" است، حالا می خواهد با بهره گیری از تجربیات بازیهای آسیایی، ضمن کسب خوش رنگترین مدال ممکن برای ایران، نام خود را بعنوان اولین بانوی مدال آور کشورمان در مسابقات جهانی نیز ثبت کند.


گفت و گوی سایت فدراسیون تکواندو با ورزشکار وزن ششمی ایران در جام 22 را در ادامه خواهید خواند:

*در اولین سابقه حضورت در مسابقات جهانی در یک وزن پایین تر از وزن معمولت رقابت خواهی کرد.

-همینطور است، در وزن ششم راحت تر از وزن هفتم مبارزه می کنم. در وزن هفتم مبارزات قدرتی است و ضمن اینکه حریفانم نسبت به من از قد بلندتری برخوردار بودند اما در وزن 67- کیلوگرم بهتر و روانتر مسابقه می دهم. من سابقه حضور در این وزن را داشتم و امیدوارم حالا در اولین رویداد رسمی در این وزن؛ نتیجه خوبی را کسب کنم.

*چه شد که در تورنمنت هلند نتوانستی به مدال دست پیدا کنی؟

- دلیل باخت من فقط ذهنم بود. چون حریفم نفر اول رنکینگ بود فکرم این بود که مبارزه حتما برای او است و او برنده می شود. من حتی از بازیکن سوئد 3 بر 2 جلو بودم و در چند ثانیه بازی به تساوی رسید. آن وقت در راند طلایی و طی یک اتفاق او پیروز شد که البته در وزن من هم به مدال طلا رسید. هلند تجربه خوبی برای تیم بانوان به خصوص من بود چراکه باعث شد به این نکته برسم که اگر ذهنم را تغییر بدهم به راحتی برنده می شوم.





*تو اولین نماینده بانوان در جهانی روسیه هستی. با این تفاسیر فکر می کنی در جهانی چه مدالی بدست آوری؟

-در جهانی هیچ چیز قابل پیش بینی نیست. من هرچه توان دارم در زمین مبارزه می گذارم تا بالاخره طلسم بی مدالی بانوان در جهانی شکسته شود. تیم ما تیم خوبی است، مطمئن هستم بانوان ما در جهانی موفق به کسب مدال می شوند.

* از شکرانه ایزدی در خصوص حریفانت پرسیده ای؟

- بله از او پرسیده ام، در مکزیک شکرانه در وزن ششم مبارزه کرد. به نظرم سوئد، فرانسه، چین تایپه، امریکا، روسیه میزبان و ... شرایط خوبی دارند و می توانند حریفان سرسختی برای من باشند.

*به نظرت تیم شما با دوره های قبل چه تفاوتی دارد که انقدر از نتایج مطمئن هستی؟

- توان و فیزیک هم تیمی هایم، همدلی بازیکنان، میانگین قدیِ ما نسبت به رقبا و ... به نظرم تیم 2015 تیم بسیار خوبی است و توانایی خلق شگفتی دارد. به نظرم در دوره های قبل باور کمتر بود و یکطور همه برای حضور به جهانی می رفتند اما الان شرایط فرق کرده است و بازیکنان ما در تمامی رده های سنی به خودباوری رسیده اند.

*در سال 93 به اهداف ورزشی ات رسیدی؟

- نمی توانم بگویم به همه اهدافم رسیدم. اما سال 93 برای من خوب بود البته می توانست بهتر هم باشد و رنگ مدالهایم خوش رنگتر شود به خصوص در بازیهای آسیایی اینچئون.





*همه یکجور از مدال طلای تو در اینچئون مطمئن بودند!

- من هم برای طلا به بازیهای آسیایی رفته بودم. همه باتوجه به شرایط و قرعه من می گفتند مدال طلا را بدست می آورم اما به یکباره و پس از اینکه 3 امتیاز از حریفم عقب افتادم، بازی از دستم خارج شد. یکطور ناامید شده بودم. اصلا به مدال نقره فکر نمی کردم اما به هرحال این شرایط رقم خورد. بازهم خدا را شکر که با مدال به ایران بازگشتم. حالا از اتفاقات اینچئون استفاده خواهم کرد تا در جهانی دچار مشکل نشوم.

*به حضور در ریو هم فکر می کنی؟

- مگر می شود فکر نکرد؟ هدف هر تکواندوکاری کسب مدال المپیک است. من هم می خواهم جواز حضور در المپیک ریو را بدست آورم. البته نه از طریق سهمیه قاره ای بلکه از طریق رنکینگ المپیک! مسابقات جهانی سکوی پرتاب بانوان ایران در رنکینگ المپیک است. اگر بتوانیم مدالهای خوش رنگی را بدست آوریم در رنکینگ شرایط خوبی پیدا خواهیم کرد.

* به نظرت 94 برای تکواندوی بانوان چگونه است؟

- سال درخشش!



تاريخ  ارسال:شنبه 12 ارديبهشت 1394 - 08:16

کد:9182-1403



 




برنامه بازیها



 
  
 Free Page Rank Tool