Farsi  
 

گزارش تصویری/بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2019 – منچستر             گزارش تصویری2/تمرین تیم ملی تکواندو دختران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2019             گزارش تصویری1/تمرین تیم ملی تکواندو دختران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2019             نگاهی به بیست و سه دوره مسابقات قهرمانی جهان              ترکیب تیم ترکیه در مسابقات قهرمانی جهان 2019             

   چهارشنبه 4 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


گفت و گو


کمرانی: اردوی صربستان تجربه خوبی برای ما بود /افراد به ظاهر دلسوز مهره‌های توانمند ما را از بین می‌برند

کمرانی: اردوی مشترک صربستان را پیش‌رو داریم/ هر هوگوپوشی که شایستگی خود را نشان دهد در ترکیب تیم‌ملی قرار می‌گیرد

 آرشيو گفت و گو

گزارش


حضور پر شور 763 تکواندوکار در مسابقات ورود به اردوی تیم‌ملی

آماده باش دختران تکواندو برای حضور در میدان جهانی/ مدعیان زیر ذره‌بین کمرانی

 آرشيو گزارش

آمار سايت



.

     

جهاني هم پله اي براي رسيدن به ريو است
مرداني: سخت تمرين مي‌كنم تا حريفانم آسان شوند

نايب قهرمان مسابقات جهاني مكزيك؛ سال 2014 را بسيار پرفراز و نشيب پشت سر گذاشت اما 2015 را طلايي آغاز كرد و در هر رويدادي كه پا بر شياپ چانگ گذاشت در انتها از سكوي قهرماني بالا رفت.


سجاد كه در آخرين رويداد سال 1393 در آيندهون، برابر رقباي جهاني خود بسيار مقتدرانه ظاهر شد، ضمن هتريك در جام پادشاهي هلند، نشان داد عزم خود را در سال قبل از المپيك جزم كرده است تا با كسب طلاي جهان نصف راه ريو را برود.


تكواندوكار سنگين وزن كشورمان كه در اين مدت نشان داده يك سر و گردن از حريفانش بالاتر است از شكست در بازيهاي آسيايي به نيكي ياد مي‌كند و معتقد است از اتفاق اينچئون درس هاي زيادي را كسب كرده و حالا از آن براي رسيدن به بهترين نتيجه در مسابقاتش بهره خواهد برد.

گفت و گوي سايت فدراسيون تكواندو با يكي از اميدهاي كسب مدال طلا در مسابقات جهاني روسيه را در ادامه خواهيد خواند:

* سال 93 براي تو بسيار پرفراز و نشيب بود!

- واقعا سال پرتجربه اي را پشت سر گذاشتم و بسيار پر فراز و نشيب بود. در يكسري از مسابقاتي كه مدت‌ها جزو اهدافم بودم نتوانستم به مدال برسم اما نمي‌گويم سال بدي بود چراكه آخرش خوب تمام شد.

* تو دو نيمه متفاوت را در 93 پشت سر گذاشتي، چرا؟

- اگر طبق سال ميلادي بگوييم. شروع دوباره من از سال 2015 بود. وقتي 2014 به اتمام رسيد با خودم گفتم ديگر هر اتفاقي كه در اين سال برايت رخ داد تمام و حالا بايد سال قبل از المپيك را خوب و پرقدرت آغاز كني. من در سال 93 و در 6 ماهه اول كمي چالش داشتم. ابتدا كه مصدوم شدم و تا مصدوميتم برطرف شود زمان برد و بعد هم كه از نظر روحي و رواني نتوانستم آنطور كه بايد در شرايط ايده آل باشم.

* ناكامي بزرگ تو در اينچئون بود اما در گرندپريكس‌ها هرطور كه بود با مدال برمي گشتي!

- بازيهاي آسيايي اينچئون جزو اهداف من بود اما به هرحال بعضي اتفاقات دست به دست هم داد. به نظرم شرايط جسماني براي ورزشكاران هميشه اولويت نيست يك زمان اگر شرايط روحي خوبي نداشته باشي، راندمان كار فني هم تحت تاثير قرار ميگيرد. به هرحال من به مدال و امتيازات گرندپريكس‌ها نياز داشتم براي همين هم هرچه در توان داشتم مي گذاشتم تا با مدال به ايران بازگردم و خودم را در بين 6 نفر رنكينگ وزن چهارم نگه دارم.





* و استارت تو از آغاز سال 2015 و طلاي يونان بود. در آن مقطع برابر تكواندوكار آلمان به برتري رسيدي كه طلاي گرندپريكس را در اختيار داشت!

- در يونان طلا گرفتم، بعد در فوجيره امارات قهرمان شدم، سپس در جام باشگاههاي آسيا و جام فجر به مدال طلا دست يافتم و در پايان سال 93 نيز در هلند به مقام اول رسيدم.

* تو در هلند براي بار سوم بود كه طلايي شدي. جام پادشاهي يك مسابقه شبه جهاني است و در اين رويداد با اكثر رقباي جهاني ات ديدار كردي.

- من در 3 دوره حضورم در هلند به مدال طلا رسيدم. ضمن اينكه هميشه سخت‌ترين مسابقاتم را در اين رقابتها انجام داده ام. در اين دوره نيز هر 10 تكواندوكار برتر رنكينگ وزن چهارم حضور داشتند و واقعا سطح رقابتها بالا بود. به هرحال خدا كمك كرد و توانستم مبارزات خوبي را انجام دهم.

* در فينال كره جنوبي را 12تايي كردي! يكجوري براي انتقام با او مبارزه كردي.

- همينطور است رفته بودم كه به قولي او را كتك بزنم! در فينال گرندپريكس واقعا شرايطش از من بهتر نبود و خواستم به او ثابت كنم كه با يك اخطار بي‌مورد و طي اتفاق برنده شده است. مي دانستم توانايي ام از همه وزن هشتمي‌ها بالاتر است و از همه آنها بهترم.






* پس نتايج اين روزهايت به خودباوري تو هم برمي‌گردد!

-خودباوري يك فاكتور مهم است و فكر مي كنم در اين مدت به خودباوري رسيده ام.

* از بحث مسابقات جهاني دور نشويم. با توجه به شرايطي كه داري و نتايج درخشان اين مدت، مدال طلاي جهان را بايد به نام تو دانست؟

- من هيچ وقت قول نداده ام اما براي كسب بهترين نتيجه به روسيه مي روم. به نظرم قهرماني جهان هم يك مسابقه اي است مثل هلند يا همان گرندپريكس‌ها، حريفان همان حريفان گذشته هستند فقط تعداد شركت كننده بيشتر است و نامش قهرماني جهان است. من اين رقابتها را غول بزرگي براي خودم نمي‌دانم و اميدوارم در اين دوره بتوانم عنوان نايب قهرماني ام را به قهرماني تبديل كنم و 120 امتياز رنكينگ المپيك را كسب كنم. مسابقات جهاني هم پله اي براي رسيدن به المپيك ريو 2016 است.

* فكر مي كني امسال در وزن 87+ كيلوگرم، پديده معرفي شود؟

- مي‌گويند سنگال و برزيل چهره هاي جديدي را رونمايي كرده اند اما اگر پديده هم بخواهد بيايد؛ او را شكست مي دهم.

* و سخت‌ترين حريفانت در جام 22؟

- حريف سختي نمي‌بينم. سخت تمرين مي كنم تا حريفانم آسان شوند.

* اين همه مسابقات پشت سر هم سخت نيست؟

- به هرحال هدفمان هم بزرگ است. ما يك راهي داريم كه منتهي مي شود به المپيك. پس قطعا براي رسيدن به آن بايد از راهي سخت عبور كرد.

* بحران‌ها و چالش‌هاي سجاد مرداني طي 4 ماه چه شد؟

- بعد از فينال گرندپريكس و در كمتر از يكماه من با تمام وجود فعلا خواستن را صرف كردم. به نظرم در ورزش؛ نصفي از آمادگي به ذهن برمي‌گردد. من ذهنم را تغيير دادم و براي همين خودم و عملكردم هم تغيير كرد. در اين مدت تعاملم با كادرفني خيلي بهتر از گذشته شده و در اين بين استاد مقانلو، بي باك و يوسفي كمك زيادي به من كردند.





* بهترين مسابقه سال 93 براي تو كدام رويداد بود؟

- بازيهاي آسيايي اينچئون.

* حتي با وجود ناكامي!!

- همينطور است. اينچئون و اتفاقاتش افق بزرگي را براي من روشن كرد. تجربه بعد از بازيهاي آسيايي را دوست داشتم. برايم ثابت شد كه اگر منتظر يك هدف هستم و شبانه روز به آن فكر مي كنم، مي تواند طي چند دقيقه از بين برود! به من ياد داد طوري ديگر به اهدافم نگاه كنم و برايش تلاش كنم. به هرحال بازيهاي آسيايي اينچئون جزو اهداف من بود ...

*و تلخترين مسابقه سال 93؟

- بازهم بازيهاي آسيايي اينچئون!

* 1394، چه سالي است؟

- سال خواستن با تمام وجود.



تاريخ  ارسال:شنبه 5 ارديبهشت 1394 - 12:49

کد:9123-1403



 




برنامه بازیها



 
  
 Free Page Rank Tool