Farsi  
 

گزارش تصویری/بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2019 – منچستر             گزارش تصویری2/تمرین تیم ملی تکواندو دختران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2019             گزارش تصویری1/تمرین تیم ملی تکواندو دختران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2019             نگاهی به بیست و سه دوره مسابقات قهرمانی جهان              ترکیب تیم ترکیه در مسابقات قهرمانی جهان 2019             

   جمعه 9 فروردين 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


گفت و گو


کمرانی: اردوی صربستان تجربه خوبی برای ما بود /افراد به ظاهر دلسوز مهره‌های توانمند ما را از بین می‌برند

کمرانی: اردوی مشترک صربستان را پیش‌رو داریم/ هر هوگوپوشی که شایستگی خود را نشان دهد در ترکیب تیم‌ملی قرار می‌گیرد

 آرشيو گفت و گو

گزارش


حضور پر شور 763 تکواندوکار در مسابقات ورود به اردوی تیم‌ملی

آماده باش دختران تکواندو برای حضور در میدان جهانی/ مدعیان زیر ذره‌بین کمرانی

 آرشيو گزارش

آمار سايت



.

     

عميدي: هميشه معادلات در مسابقات جهاني برهم مي‌خورد

اميد عميدي در دومين سابقه حضور خود در جهاني به كسب مدال اميدوار است. تكواندوكار وزن هفتمي تيم ملي معتقد است در سال 2013 تجربه و برنامه لازم را نداشته اما امسال تمام تلاش خود را بكار بسته تا بتواند بر روي سكوي جهاني بايستد.


عميدي مي گويد اگر بتواند امتيازات خوبي را در روسيه براي خود جمع كند، مي تواند به حضور در ريو هم اميدوار شود. او معتقد است، مسابقات جهاني مي تواند معادلات را برهم زند!


گفت و گوي سايت فدراسيون تكواندو با هوگوپوش وزن هفتمي تيم ملي را در ادامه خواهيد خواند:

* بعد از يك مصدوميت طولاني مدت دوباره به تيم ملي بازگشتي. 93 چطور گذشت؟

- بد نبود اما خيلي خوب هم نبود. خدا را شكر دوران مصدوميتم تمام شد و بعد از آن در هر رويدادي كه حضور داشتم البته بغير از جام فجر؛ توانستم بر روي سكو بايستم.

* از پروسه انتخاب شدنت بعنوان نفر وزن 87- كيلوگرم اعزامي به مسابقات جهاني مي گويي؟

- با توجه به طلاي رقابتهاي ارتش‌هاي جهان توانستم به اولين مرحله انتخابي تيم ملي راه پيدا كنم. بعد از آن نيز برابر رقبايم به برتري رسيدم و در انتخابي تيم‌ملي براي مسابقات جهاني به مصاف شيري رفتم. مرتضي بازيكن قلدري است و قدرت بدني بسيار بالايي داشت. براي همين هم برابر او با برنامه مبارزه كردم البته مصدوميت هم داشتم و اگر كمك دكتر تيم نبود نمي‌توانستم رقابت كنم.





* تو در روسيه دومين حضورت در جهاني را تجربه خواهي كرد؟

- همينطور است. روسيه دومين آوردگاه جهاني من است. مكزيك تجربه خوبي براي من بود و اميدوارم از تجربياتش نهايت استفاده را در روسيه ببرم.

* در مكزيك چه اتفاقي افتاد كه از كسب مدال بازماندي؟

- در مكزيك بدنم خالي كرد. بعد هم كه اولين سابقه حضورم بود و برنامه نداشتم. فكر مي كردم جهاني هم مثل همه مسابقات ديگر است اما واقعا اين رقابتها طوري ديگر است و بايد از تك تك لحظاتت استفاده كني.

* در اين دوره تو در يك وزن بالاتر رقابت مي كني.

- بله. من پس از مصدوميتم و براي حضور در اردوهاي تيم ملي بنا را براي رقابت در وزن هفتم گذاشتم. در اين وزن راحت تر مبارزه مي كنم.

* چرا؟

- هم از دردسر كاهش وزن راحت شدم و هم اينكه من در وزن 80- كيلوگرم سرعت خوبي نسبت به حريفانم داشتم بنابراين وقتي در يك وزن بالاتر حضور دارم نسب به تكواندوكاران اين وزن سرعتم بيشتر است و راحت تر مبارزه مي كنم.

* مهمترين حريفانت چه كشورهايي هستند؟

- راديك از آذربايجان، انگليس، تونس، فرانسه، تركيه و هلند همه از خوبها هستند. البته معتقدم جهاني براي هيچ وزني راحت نيست. معادلات در جهاني هميشه برهم ميخورد. قرعه كشي مهم است. شرايط بازيكن در روز مسابقات مهم است. همه و همه در نتيجه آن روز شما تاثيرگذار است.





* حضور در اردوهاي تيم ملي چقدر باعث تغيير تو شده است؟

- تنوع تكنيك من بسيار كم بود اما در اين دوره خيلي تغيير كرده‌ام. تنوع ضرباتم بيشتر شده و در هر مبارزه و براي هر بازيكن برنامه خاص دارم و در حين مسابقه صحبت‌هاي كادرفني را به خوبي گوش مي دهم.

* فكر مي كني با كسب مدال در مسابقات جهاني چقدر شانس حضور در المپيك ريو را داشته باشي؟

- من فعلا تمام تمركزم براي شركت در مسابقات جهاني است و تلاش خودم را خواهم كرد. اگر بتوانم مدال جهاني بگيرم قطعا شانس حضور در المپيكم بيشتر مي شود.

* با اين تفاسير فكر مي كني چه مدال در جهاني بگيري؟

- گفتم كه مسابقات جهاني قابل پيش بيني نيست. من براي مدال طلا به روسيه مي‌روم اما ديگر هرچه خدا بخواهد.

* فكر مي كني 94 چگونه باشد؟

- 94 سال سرنوشت است.



تاريخ  ارسال:شنبه 5 ارديبهشت 1394 - 08:20

کد:9107-1403



 




برنامه بازیها



 
  
 Free Page Rank Tool