Farsi  
 

گزارش تصویری/بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2019 – منچستر             گزارش تصویری2/تمرین تیم ملی تکواندو دختران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2019             گزارش تصویری1/تمرین تیم ملی تکواندو دختران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2019             نگاهی به بیست و سه دوره مسابقات قهرمانی جهان              ترکیب تیم ترکیه در مسابقات قهرمانی جهان 2019             

   شنبه 31 فروردين 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


گفت و گو


کمرانی: اردوی صربستان تجربه خوبی برای ما بود /افراد به ظاهر دلسوز مهره‌های توانمند ما را از بین می‌برند

کمرانی: اردوی مشترک صربستان را پیش‌رو داریم/ هر هوگوپوشی که شایستگی خود را نشان دهد در ترکیب تیم‌ملی قرار می‌گیرد

 آرشيو گفت و گو

گزارش


حضور پر شور 763 تکواندوکار در مسابقات ورود به اردوی تیم‌ملی

آماده باش دختران تکواندو برای حضور در میدان جهانی/ مدعیان زیر ذره‌بین کمرانی

 آرشيو گزارش

آمار سايت



.

     

مي‌خواهم در جهاني بهترين عملكردم را داشته باشم
خدابخشـي: 93 زود گذشت، سخت گذشت، خوب گذشت

تكواندوكار اعزامي ايران در مسابقات قهرماني جهان كه روز گذشته 24 ساله شد؛ اميدوار است در سال پيش رو، خوش رنگترين مدال وزن ششم جهان را بدست آورد و در پايان نيز سهميه المپيك ريو 2016 در وزن سوم را به نام خود ثبت كند. «فكر مي كنم مسابقات جهاني فرصت خوبي است تا فاصله امتيازم را زياد كنم، مي خواهم هرچه زودتر تكليف سهميه المپيكم مشخص شود تا بتوانم فكرم را متمركز كنم. اول مسابقات جهاني و بعد هم 2 دوره مسابقات گرندپريكس كه اگر بتوانم در اين 3 رويداد امتيازات لازم را جمع كنم كار تمام شده است.»


مهدي خدابخشي جوان خوش‌تكنيك و خوش قد و قامت تيم ملي تكواندو، سال 93 را بسيار پرافتخار پشت سر گذاشت و در هر رقابتي كه بر روي شياپ چانگ رفت، يكپاي فينال بود و در اكثر مسابقات هم بر سكوي قهرماني تكيه زد.


گفت و گوي سايت فدراسيون با قهرمان بازيهاي آسيايي اينچئون، نفر اول رنكينگ المپيك و دارنده 11 مدال رنگارنگ در سال 93 را در ادامه خواهيد خواند:

* دومين سابقه حضور خود در مسابقات جهاني را تجربه خواهي كرد اما در يك وزن پايينتر.

- همينطور است، براي حضور در مسابقات قهرماني جهاني روسيه در انتخابي‌ها به برتري رسيدم و در نهايت هم بعنوان نماينده ايران در اين رويداد 120 امتيازي حضور خواهم داشت.

* تو در جهاني مكزيك شناخته شده نبودي اما در اين يكسال انقدر خوب نتيجه گرفته اي كه همه بازيكنان شناخت خوبي از تو دارند، اين كار را سخت نمي كند؟

- در مكزيك جو مسابقات برايم سخت بود ضمن اينكه من شناختي از رقبا نداشتم و به هرحال همه چيز دست به دست هم داد تا خاطره تلخي از آن دوره در ذهن من باقي بماند. اما در اين دوره شرايطم بسيار بهتر است. درست است كه آنها من را مي‌شناسند اما من حريفانم را بهتر مي‌شناسم!

* مهمترين حريفانت در مسابقات جهاني چه كشورهايي هستند؟

- به طور كل روس ها با تيم خوبي خواهند آمد اما در وزن من؛ تونس، روسيه، ارون كوك، لوپز، ساحل عاج جزو خوب ها هستند البته بايد بگويم من هيچ بازيكني را دست كم نخواهم گرفت و با تمام حريفانم پرقدرت مبارزه مي كنم.





* باتوجه به كارنامه اي كه داري بايد يك مدال طلاي ايران را به نام تو دانست؟

- هيچ وقت قول نداده ام. در روسيه هم به دنبال خوش‌رنگترين مدال هستم و مي‌خواهم بهترين عملكردم را داشته باشم.

* اگر 120 امتياز جهاني را بدست آوري، پرونده سهميه المپيك را بسته شده مي داني؟

- نفراتي كه در جايگاه يك تا ششم رنكينگ المپيك هستند، اگر بتوانند مدال طلاي اوزان خود را بدست آورند تقريبا سهميه المپيك خود را قطعي كرده اند اما بايد بگويم تا اعلام سهميه المپيك زمان زيادي باقي مانده. گرندپريكس ها نيز مهم است و نبايد آنها را دست كم گرفت. اما به شخصه معتقدم اگر بتوانم طلاي جهان را بگيرم تقريبا سهميه المپيكم قطعي مي شود.

* تو در رنكينگ سوم المپيك براي كسب جايگاه اول، رقابت بسيار نزديكي با ارون كوك داري!

- فكر مي كنم مسابقات جهاني فرصت خوبي است تا فاصله امتيازم با او زياد شود مي خواهم هرچه زودتر تكليف سهميه المپيكم مشخص شود تا بتوانم فكرم را متمركز كنم. اول مسابقات جهاني و بعد هم 2 دوره مسابقات گرندپريكس كه اگر بتوانم در اين 3 رويداد امتيازات لازم را جمع كنم كار تمام شده است.

* برايت مهم است كه حتما نفر اول رنكينگ باشي؟

- اصلا برايم مهم نيست. مهم كسب سهميه المپيك است.





* يك مشكلي كه هست تو در مواقع حساس مبارزه ات گره مي خورد. در جهاني مكزيك در چند ثانيه از كسب مدال بازماندي و در فينال گرندپريكس نيز با همه شايستگي ها در مبارزه با روسيه در راند طلايي و طي يك اتفاق نتيجه را واگذار كردي و به مدال نقره رسيدي.

- جهاني كه قسمت بود آن اتفاق بيفتد اما نمي دانم چرا در فينال گرندپريكس اينطور شد. البته بايد بگويم در فينال گرندپريكس نتيجه اي كه رقم خورد به سود من بود چراكه باعث شد شناخت بهتري از آن بازيكن بدست آورم.

* در همان مسابقه هم "البرت گائون" اعلام كرد كه باورش نمي شود كه برنده شده!

- بله. نماينده روسيه بعد از بازي هم با خود من و هم در رسانه ها صحبت كرد. او گفت من خوش شانس بودم و باورم نمي شود كه توانستم در اين مسابقه به برتري برسم.


* 93 چطور گذشت؟

- زود گذشت، سخت گذشت و خوب گذشت. سال فوق العاده اي براي من بود چرا كه در رنكينگ جايگاهي نداشتم و در پايان سال نفر اول رنكينگ بودم. اميدوارم بتوانم هرچه زودتر اندوخته هايم را تكميل كنم تا خيالم راحت باشد.

* در اين مدت سخت ترين مبارزه ات، كدام رويداد بود؟

- گرندپريكس منچستر

* و شيرين ترين مسابقه؟

- گرندپريكس قزاقستان كه در اولين سابقه حضورم به مدال طلا رسيدم.





* بعد از اين همه مدال طلا در اين مدت، هنوز هم بهترين مدالت، طلاي قهرماني آسيايي ازبكستان است؟

- دقيقا. من براي آن مدال از خوشحالي گريه كردم.

* سرنوشت جوايز بازيهاي آسيايي و گرندپريكس چه شد؟

- همه آن براي قرض‌هايم خرج شد.

* تو ديروز 24 ساله شدي. دوست داري 24 سالگي چطور باشد؟

- اميدوارم اولين مدال جهاني ام را بدست آورم و بعد هم سهميه المپيك 2016 را كسب كنم.



تاريخ  ارسال:چهارشنبه 2 ارديبهشت 1394 - 08:17

کد:9094-1403



 




برنامه بازیها



 
  
 Free Page Rank Tool