Farsi  
 

گزارش تصویری/بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2019 – منچستر             گزارش تصویری2/تمرین تیم ملی تکواندو دختران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2019             گزارش تصویری1/تمرین تیم ملی تکواندو دختران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2019             نگاهی به بیست و سه دوره مسابقات قهرمانی جهان              ترکیب تیم ترکیه در مسابقات قهرمانی جهان 2019             

   جمعه 9 فروردين 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


گفت و گو


کمرانی: اردوی صربستان تجربه خوبی برای ما بود /افراد به ظاهر دلسوز مهره‌های توانمند ما را از بین می‌برند

کمرانی: اردوی مشترک صربستان را پیش‌رو داریم/ هر هوگوپوشی که شایستگی خود را نشان دهد در ترکیب تیم‌ملی قرار می‌گیرد

 آرشيو گفت و گو

گزارش


حضور پر شور 763 تکواندوکار در مسابقات ورود به اردوی تیم‌ملی

آماده باش دختران تکواندو برای حضور در میدان جهانی/ مدعیان زیر ذره‌بین کمرانی

 آرشيو گزارش

آمار سايت



.

     

تيم جهاني اعزامي به روسيه از تيم 2011 بهتر است
كاپيتان تيم ملي تكواندو: روسيه آوردگاه سختي خواهد بود

اتفاقات وزن چهارم در مسابقات جهاني مكزيك 2013، پس از 2 سال تكرار شد اما اينبار اين عليرضا نصرآزاداني است كه به جاي بهنام اسبقي راهي رقابتهاي جهاني مي‌شود.

كاپيتان تيم ملي تكواندو سابقه حضور در 2 دوره مسابقات جهاني را دارد و يكبار به مدال طلا رسيده و يكبار ديگر در يك قدمي سكو، مدال را از دست داده است كه البته در هر 2 دوره در وزن 74- كيلوگرم بر روي شياپ چانگ رفته است. نصرآزاداني كه در بيست و دومين دوره مسابقات قهرماني جهان در وزن 68- كيلوگرم رقابت خواهد كرد، اميدوار است در روسيه، از مدال طلاي بهنام اسبقي در مكزيك دفاع كند.

گفت و گوي سايت فدراسيون با مردِ اخلاق تكواندوي ايران را در ادامه خواهيد خواند:

* اتفاقات سال 2013 بر عكس شد!

- نمي خواهم راجع به اتفاقا آن سال صحبت كنم اما شرايط من با بهنام متفاوت شد. متاسفانه بهنام آسيب ديد و اميدوارم هرچه زودتر به شرايط مسابقه برگردد. تمام سعي خودم را انجام مي‌دهم تا جانشين خوبي براي او باشم.

* شما سابقه حضور در 2 دوره مسابقات جهاني را داريد. از اتفاقات دانمارك مي‌گوييد؟ در يك قدمي مدال بوديد.

- من در مسابقات جهاني دانمارك بسيار آماده بودم. يكماه قبل در رقابتهاي دانشجويان جهان طلا گرفته بودم و در جام جهاني هم قهرمان شدم كه در هر دو رويداد عنوان بهترين بازيكن را بدست آوردم. در دانمارك آخرين نماينده ايران بودم و تيم هم براي قهرماني مي جنگيد. 23 ساله بودم و واقعا فشار روحي و رواني زيادي بر من بود. متاسفانه نتوانستم خودم را جمع كنم و در راند طلايي طي يك اتفاق نتيجه را واگذار كردم، آنهم در حاليكه در يك قدمي مدال بودم البته بايد بگويم آن اتفاق تلنگر خوبي برايم بود و استارت كسب مدالهاي من بعد از آن مسابقه زده شد.





* و بعد در سال 2011 طلايي شديد و هم تيم قهرمان شد!

- بله و من فكر مي كنم تجربه دانمارك خيلي به من در مسابقات جهاني كره جنوبي كمك كرد. در سال 2011 توانستيم در مهد تكواندوي جهان مقتدرانه قهرمان شويم. حريفان قدرتمندي را در اين مسابقات داشتم كه اتفاقا پاي سكو باز هم به يك حريف خوب خوردم و در آنجا مارك لوپز را شكست دادم. طلاي جهاني كره جنوبي جزو شيرين‌ترين خاطرات من بود.

*چرا؟

- در سال 2011 يك هفته مانده بود تا مسابقات قهرماني جهان، زانوي من آسيب ديد و من در آن مقطع اصلا تمرين نداشتم. نزديك مسابقات هم بسيار نااميد بودم اما در روز مسابقه نمي دانم چه اتفاقي افتاد كه بهترين مبارزاتم را انجام دادم و براي همين خاطرات آن سال هيچ وقت از ذهنم پاك نمي شود.

* اما بعد از آن 2012 و 2013 براي شما خوب نبود!

- بعد از المپيك لندن كه با آنهمه زحمت و فشار و تمرين نتوانستم به هدفم برسم، از نظر روحي بهم ريختم. بعد هم كه مسابقات جهاني با آنهمه تلاش و انتخابي، قسمت نبود كه حضور داشته باشم. در سال 2014 كمي شرايطم بهتر شد. امروز هم كه بعنوان نفر اعزامي به مسابقات جهاني روسيه انتخاب شدم، از اين فرصت نهايت استفاده را خواهم برد و از تجربياتِ گذشته ام درس مي‌گيرم تا بتوانم نتيجه اي ايده آل را بدست آورم.

* شما در 2 دوره حضور خود در مسابقات جهاني و در اين چند وقت اخير در وزن 74- كيلوگرم مبارزه كرديد اما حالا در وزن 68- كيلوگرم رقابت خواهيد كرد. چقدر از اين وزن و حريفانتان شناخت داريد؟

- به هرحال من براي خودم هدفي را ترسيم كرده ام و بايد براي رسيدن به آن تمام تلاشم را به كار مي‌بندم. فيلم مبارزات بازيكنان اين وزن را ديده‌ام در اين وزن هم اكثرا خوب هستند. وزن شلوغي است اما كره جنوبي، روسيه كه قطعا از امتيازات ميزباني نهايت استفاده را مي‌برد، مكزيك، آمريكا و ... نفرات خوبي در اختيار دارند.






* چرا هميشه شرايط مسابقات جهاني با همه رقابتها فرق مي كند؟ مگر حريفان همان‌هايي كه در مسابقات قبل هم حضور داشتند. نيستند؟

- به طور كل شرايط المپيك و مسابقات جهاني با همه رقابتها متفاوت است. مسابقات جهاني هر 2 سال يكبار برگزار مي‌شود و شايد يك نفر فقط يكبار شانس حضور در آن را داشته باشد. فشار رواني در اين رقابتها خيلي بالا است كه بايد كنترل شود. بازيكن اگر بپذيرد كه در چه جايگاهي است، مي تواند بر جو مسابقات غلبه كند. البته الان شرايط فرق كرده است و مسابقات گرندپريكس ها و تورنمنت‌ها هم سطح بسيار بالايي دارد و بازيكنان تجربيات خوبي را در اين مدت بدست آورده اند. اما تك تك بازيكنان ما بايد صبر و تحمل خود را بالا ببرند تا بتوانند كارايي اصلي خود در شياپ چانگ داشته باشند.

* شرايط بازيكنان و تيم به چه صورت است؟

- تمرينات خوب و بسيار پرفشار است، هنوز تا زمان اعزام زمان باقي است و قطعا تا شروع مسابقات به آمادگي كامل خواهيم رسيد. اميدوارم بتوانيم عملكرد خوبي را داشته باشيم.

* كدام تيم بهتر است؟ تيم اعزامي به جهاني كره جنوبي كه قهرمان شد يا تيم اعزامي به روسيه؟

- اول بايد بگويم شرايط كاملا متفاوت شده است. الان مسابقات سخت تر شده و من يقينا مي گويم تيم ملي كار سختي را در روسيه دارد. امسال سال قبل از المپيك است و اين رقابتها هم 120 امتياز براي المپيك دارد پس هيچ بازيكني در زمين مسابقه تسليم نمي شود. يك زمان بازيكن اولين مبارزه اش در جهاني بود اما اكنون اكثر بازيكنان سابقه حضور در گرندپريكس ها و تورنمنت‌هاي معتبر را دارند كه همين باعث شناخت رقبا از هم مي‌شود اما در جواب سوالتان و با توجه به تمام اين سختي‌ها بايد بگويم تيم اعزامي به روسيه بهتر است. بازيكنان ما واقعا شرايط بسيار خوبي دارند.





* المپيك ريو 2016 جزو اهدافِ شما است؟

- فعلا به جهاني فكر مي كنم.

* 93 براي شما سال خوبي بود؟

- من اعتقاد دارم همه سال‌ها خوب هستند و اين بستگي به ديدِ ما دارد كه چطور به اتفاقات پيش آمده نگاه كنيم. اگر يك سال براي ما ناخوشايند بوده، مسئول خودمان هستيم و بايد بپذيريم. ضمن اينكه من هميشه به اين نكته توجه داشته ام كه بعد از هر سختي آساني است و براي همين تمام سالها برايم خوب بوده اند.

* كدام يك از مدال‌هايتان را بيشتر دوست داريد؟

- طلاي بازيهاي آسيايي گوانگجو برايم با همه مدالها فرق دارد.

* يك نام براي سال 94 انتخاب كنيد.

- سال صبر و سخت كوشي



تاريخ  ارسال:سه شنبه 1 ارديبهشت 1394 - 08:57

کد:9085-1403



 




برنامه بازیها



 
  
 Free Page Rank Tool