Farsi  
 

گزارش تصویری/بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2019 – منچستر             گزارش تصویری2/تمرین تیم ملی تکواندو دختران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2019             گزارش تصویری1/تمرین تیم ملی تکواندو دختران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2019             نگاهی به بیست و سه دوره مسابقات قهرمانی جهان              ترکیب تیم ترکیه در مسابقات قهرمانی جهان 2019             

   شنبه 31 فروردين 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


گفت و گو


کمرانی: اردوی صربستان تجربه خوبی برای ما بود /افراد به ظاهر دلسوز مهره‌های توانمند ما را از بین می‌برند

کمرانی: اردوی مشترک صربستان را پیش‌رو داریم/ هر هوگوپوشی که شایستگی خود را نشان دهد در ترکیب تیم‌ملی قرار می‌گیرد

 آرشيو گفت و گو

گزارش


حضور پر شور 763 تکواندوکار در مسابقات ورود به اردوی تیم‌ملی

آماده باش دختران تکواندو برای حضور در میدان جهانی/ مدعیان زیر ذره‌بین کمرانی

 آرشيو گزارش

آمار سايت



.

     

از تجربيات اين مدت نهايت استفاده را خواهم برد
يعقوبي: براي حضور در ريو به روسيه مي‌روم

تكواندوكار وزن سومي تيم ملي كه يكسال قبل با عناويني همچون قهرماني نوجوانان جهان، نقره نوجوانان آسيا و نقره المپيك نوجوانان آسيا بعنوان پديده به تيم ملي بزرگسالان راه يافت؛ نتوانست انتظارها را برآورده كند. ابوالفضل يعقوبي كه از ابتداي حضور در اردوهاي تيم ملي مبناي حضورش را در وزن 58- كيلوگرم گذاشته بود، پس از گذشت 10 ماه، در تصميمي جديد راهي يك وزن بالاتر شد تا شانس خود را در 63- كيلوگرم امتحان كند. ملي پوش 18 ساله كشورمان كه حالا با تغيير وزن دوباره به همان پديده يكسال قبل بدل شده است، اكنون بعنوان نماينده وزن سوم ايران راهي روسيه خواهد شد تا يكي از اميدهاي كسب مدال جهاني براي كشورمان باشد.

در ادامه گفت و گوي سايت فدراسيون تكواندو را با پديده اين روزهاي وزن سوم خواهيد خواند:

* بعد از 10 ماه حضور در اردوهاي تيم ملي به يكباره راهي وزن 63- كيلوگرم شدي. چرا؟

- به يكباره نبود. اين توانايي را در خودم ديدم كه 63- كيلوگرم هم مي تواند وزن ايده آلي برايم باشد. براي همين هم به كادرفني گفتم و كادرفني به من اعلام كرد در هر وزني كه راحت ترم مبارزه كنم.

* آغاز كار تو هم از جام باشگاههاي آسيا بود.

- همينطور است در جام باشگاههاي آسيا براي شهرداري ورامين در همين وزن رقابت كردم. بعد هم قرار بود در مسابقات جام فجر در وزن 63- كيلوگرم مبارزه كنم كه تغيير اوزان از جهاني به المپيكي باعث شده در قرعه وزن دوم، يعني 68- كيلوگرم باشم.

* و اين يعني 2 وزن بالاتر از مبارزات هميشگي! چرا همان موقع انصراف ندادي؟

- چرا. اتفاقا همه بازيكنان به من گفتند مبارزه نكن. همه تكواندوكاران از تو سنگين وزنتر هستند و مصدوم مي شوي! اما من گفتم اگر قرار است ببازم لااقل خودم و آمادگي ام را محك بزنم و مبارزه كردم.

* و بعد با ارائه يك مبارزات نمايشي طلا گرفتي!

- به هرحال در آن مسابقه با خوبهاي وزن 4 مسابقه دادم و براي همين هم طلاي جام فجرم خيلي به من چسبيد. در آن رقابتها هم عملكردم را دوست داشتم و هم اينكه در 2 وزن بالاتر از وزن خودم بر سكوي قهرماني ايستادم.

* تو بعد از جام فجر، به مسابقات امارات رفتي و آنجا برنز گرفتي تا همه را نگران كني!

- در امارات حريفم را دست كم گرفتم و باختم.

* و بعد؟

- تمام تمركزم را گذاشتم براي انتخابي جهاني. من يك هدف داشتم و نمي خواستم آن را به راحتي از دست بدهم. تصميم را گرفته بودم كه در مسابقات جهاني در وزن 63- كيلوگرم مبارزه كنم. در آن رقابتها هم حريفانم را بردم و فيكس شدم.





* كدام وزن براي تو راحت تر است؟

- وزن برايم فرقي نمي كند. به هرحال شانس من براي حضور در جهاني، در وزن 63- كيلوگرم بود. مي خواهم طلاي جهان بگيرم و جايگاهم را در رنكينگ وزن اول بهتر كنم.

* پس به حضور در المپيك ريو 2016 فكر مي كني؟

- اگر به روسيه مي روم براي حضور در المپيك ريو است.

* اما فكر نمي كني در وزن اول المپيك شانس كمتري داري؟

- تا خدا چه بخواهد. من تلاشم را خواهم كرد. هنوزهم تا كسب سهميه المپيك راه زيادي است. 60 امتياز تورنمنت ها، 120 امتياز جهاني و گرندپريكس ها كه 200 امتياز دارد. هيچ چيز تا زمان اعلام كسب سهميه ها مشخص نيست.

* برگرديم به مسابقات جهاني. تو طلاي نوجوانان جهان را داري. به نظرت شرايط بزرگسالان چطور است؟

- هيچ وقت مسابقات را براي خودم بزرگ نكردم. مي گويم جهاني هم مثل تورنمنت است. كلا بازيكن استرسي نيستم. وقتي هدف من طلاي جهان است چرا بايد به سطح مسابقات و حريفان فكر كنم.





* در تورنمنت هلند كه يك رقابت شبه جهاني بود در يك قدمي سكو از كسب مدال بازماندي. مثل اينكه زمان مبارزه با كره جنوبي كه قهرمان جهان است؛ همه مسابقات تعطيل شد تا مبارزات شما را ببينند.

- در هلند همه خوبها حضور داشتند و واقعا تجربه خوبي بود. در آن مسابقات، نمايندگان افغانستان، پرتغال و قزاقستان را بردم و بعد بايد با كره جنوبي مبارزه مي كردم. از حريفم شناخت نداشتم و حتي عناوين او برايم مهم نبود. من 5-3 جلو بودم، در يك لحظه به زمين افتادم و در يك ثانيه حريفم 9 امتياز گرفت تا بازي 12 بر 5 به نفع كره جنوبي شود. بعد از آن در 20 ثانيه امتيازات را جبران كردم و بازي مساوي شد. در همان لحظه بود كه تمام سالن شروع به تشويق و تماشاي مبارزه ما كردند و حتي مبارزات ديگر زمين‌ها هم تعطيل شد! در نهايت آن رقابت را 20 بر 16 بردم.

در ادامه براي رسيدن به مرحله نيمه نهايي با نماينده اسپانيا مبارزه داشتم كه به هرحال ناداوري و پاك كردن امتيازات مسلم من در نتيجه تاثير گذاشت اما به هرحال معتقدم توانايي شكست او را داشتم. هر كدام از اين مسابقات براي من تجربه اي جديد بود و مي خواهم از تمام اين تجربه ها در شياپ چانگ چليابينسك استفاده كنم.

* مثلا چه تجربه اي؟

- از نظر فني كه تجربياتم بيشتر شد و اينكه اگر بخواهم به مدال برسم نبايد رو به عقب حركت كنم و هيچ حريفي را دست كم نگيرم.





* 93 براي تو چطور بود؟

- سال خوبي نبود. من به اسم پديده به تيم ملي تكواندو بزرگسالان آمدم اما شرايط طوري ديگر رقم خورد و نتوانستم به اهدافم برسم. روحيه ام واقعا بهم ريخته بود و زمان برد تا توانستم خودم را از نظر روحي جمع كنم. در اين مدت متوجه شدم كه بايد به خودم و توانايي هايم اعتماد داشته باشم و خودم به خودم كمك كنم.

* و شرايط اين روزهايت چطور است؟

- روحيه ام خيلي عالي است و تمرينات بسيار خوبي را در كنار بازيكنان و كادرفني سپري مي كنم . ما يك تيم هستيم و براي بهترين نتيجه در روسيه آماده مي‌شويم.

* يك نام براي سال 94 بگو.

- طلايه داران تكواندو.



تاريخ  ارسال:دوشنبه 31 فروردين 1394 - 10:39

کد:9073-1403



 




برنامه بازیها



 
  
 Free Page Rank Tool