Farsi  
 

گزارش تصویری/بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2019 – منچستر             گزارش تصویری2/تمرین تیم ملی تکواندو دختران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2019             گزارش تصویری1/تمرین تیم ملی تکواندو دختران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان 2019             نگاهی به بیست و سه دوره مسابقات قهرمانی جهان              ترکیب تیم ترکیه در مسابقات قهرمانی جهان 2019             

   پنجشنبه 5 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


گفت و گو


کمرانی: اردوی صربستان تجربه خوبی برای ما بود /افراد به ظاهر دلسوز مهره‌های توانمند ما را از بین می‌برند

کمرانی: اردوی مشترک صربستان را پیش‌رو داریم/ هر هوگوپوشی که شایستگی خود را نشان دهد در ترکیب تیم‌ملی قرار می‌گیرد

 آرشيو گفت و گو

گزارش


حضور پر شور 763 تکواندوکار در مسابقات ورود به اردوی تیم‌ملی

آماده باش دختران تکواندو برای حضور در میدان جهانی/ مدعیان زیر ذره‌بین کمرانی

 آرشيو گزارش

آمار سايت



.

     

از خدا خواستم از مسيرم دور نشوم
عاشورزاده: مسابقات جهاني هميشه غافلگيركننده است


بي ترديد كسب 9 مدال طلا، يك نقره و يك برنز در طول يكسال براي تكواندوكاري با 18 سال سن، آماري فوق العاده است. فرزان عاشورزاده كه 93 را رويايي پشت سر گذاشت حالا بعنوان نماينده وزن 58- كيلوگرم كشورمان در مسابقات جهاني، يكي از اصلي ترين اميدهاي تكواندوي ايران در چليابيسنك است هرچند كه معتقد است مسابقات جهاني تنها رويدادي است كه پيش بيني از آن كاري غير منطقي است!




گفت و گوي سايت فدراسيون تكواندو با قهرمان بازيهاي آسيايي اينچئون، نفر اول رنكينگ جهان و المپيك و سونامي تكواندوي جهان را در ادامه خواهيد خواند:

* خيلي راحت و بدون دردسر مسافر جهاني شدي!

-واقعا اينطور است؟ من در اين مدت و در طول يكسال هرچه مسابقه رفتم فيناليست شدم و در آن به مدال طلا رسيدم و فقط يكبار نقره گرفتم. من آمادگي مبارزه در رقابتهاي انتخابي را داشتم اما به هرحال حريفانم تغيير وزن دادند. فكر مي كنم انتخاب من بر اساس عملكرد يكساله ام بود و واقعا در اين مدت زحمت كشيدم.

* پس سال 93 براي تو يكسال رويايي بود؟

- نمي‌توان نامش را رويايي گذاشت. اما از شروع كار من كه از هشتم فروردين 93 بود، خدا را شكر تا بدين لحظه در هر مسابقه اي كه حضور داشتم، دست پر برگشتم. هرچند كه هرچه به المپيك نزديك مي شويم شرايط مسابقات سخت تر مي شود. اميدوارم در سال 94 نيز بتوانم در مسابقات بين المللي نتايج خوبي را بدست آورم.

* زمان سال تحويل 93 فكر مي كردي زمان سال تحويل 94، نفر اول رنكينگ باشي؟

- نه! واقعا به اين موضوع فكر نكرده بودم.

* برگرديم به مسابقات جهاني. تو نماينده ايران در وزن 58- كيلوگرم هستي. شرايط مسابقات گرندپريكس را هم تجربه كردي و هميشه در حضور برترين‌هاي تكواندوي جهان يكپاي فينال بوده اي! فكر نمي كني مسابقات جهاني كمي براي تو آسان است؟

- به نظرم مسابقات جهاني تنها رقابتي است كه هيچ چيز در آن معلوم نيست و نمي شود پيش بيني كرد. خيلي ها آمدند و با كوله باري مدال غافلگير شدند. درست است كه در اين رقابتها از نظر فني همه طور بازيكني مي آيد. بهترين و بدترين در اين مسابقات حضور دارند اما من هيچ تكواندوكاري را دست كم نمي گيرم. مسابقات جهاني هميشه تكواندوكاران و تكواندو دوستان را غافلگير كرده است.





* گفته‌اي؛ مي خواهي اوج كارت در المپيك باشد، براي جهاني چقدر آماده اي؟

- همين طور است. اگر خدا كمكم كند و بتوانم نماينده ايران در المپيك باشم. مي خواهم بهترين عملكرد فني را در اين مسابقات داشته باشم اما براي جهاني هم شرايطم ايده آل است و بهترين مبارزات را به نمايش خواهم گذاشت. مي خواهم طلاي 14 سال پيش اين وزن را تكرار كنم.

* پس قول مدال طلاي جهاني مي‌دهي؟

- تلاش مي كنم و اميدوارم كه بتوانم به اين مهم دست پيدا كنم.

* حريفانت در وزن دوم چه كشورهايي هستند؟ تو با تك تك بهترين هاي اين وزن رقابت‌ كرده اي!

- تكواندوكار چين تنها بازيكني بود كه خيلي من را در مسابقه اذيت كرد. بعد از آن كره جنوبي، آرژانتين، مكزيك، آلمان، برزيل، شيلي و .. اميدوارم همين‌هايي كه در گرندپريكس ها بودند، حضور داشته باشند.

* فكر مي كني در جهاني يك پديده معرفي شود؟

- نمي دانم، اما اگر پيدا شود تلاش مي كنم با او هم رقابت كنم و شكستش دهم.





* اگر طلاي جهان را بدست آوري، كسب سهميه المپيك قطعي مي شود؟

- درست است كه طلاي اين رقابتها 120 امتياز دارد. اما به نظرم نمي‌توان بعد از جهاني همه چيز را قطعي دانست چرا كه سه دوره مسابقات گرندپريكس و يك فينال، باقي مانده كه مجموعه 200 امتياز مي‌شود. من تلاش مي كنم نيمه هاي سال 2015 كسب سهميه را قطعي كنم. مي خواهم با اختلاف امتياز با نفر دوم، در صدر رنكينگ المپيك باشم.

* شايعه شده است كه بعد از برزيل نمي خواهي مسابقه بدهي!

- شايد دروغ 13 بوده. خداحافظي كجا بود؟ فكر مي كنم اگر بتوانم نماينده ايران باشم و در المپيك 2016 هم مدال بگيرم، انگيزه ام خيلي بيشتر شود. به قولي مي‌گويند موفقيت‌هاي بزرگ، ورزشكار را تشنه تر مي‌كند. بعد از برزيل يك پروژه 4 ساله ديگر دارم براي المپيك بعدي. حرف ها و حديث ها هميشه بوده است.

* گفته بودي هميشه از خدا خواسته‌اي از مسيرت دور نشوي؟ راه فرزان عاشورزاده چيست؟

- مسير من، زندگي سالم و دور از حاشيه است. از خدا خواسته ام هميشه كمك حال من باشد تا راه را اشتباه نروم.

* عيد امسال سومين سالي بود كه در كنار خانواده نبودي.

- همينطور است. يكسال تيم ملي نوجوانان و دو سال رده سني بزرگسالان. اين نبودن ها سخت است به هرحال همه دوست دارند در زمان تعطيلات در كنار خانواده باشند اما هر سال كه مي گذرد يعني من به هدفم كه ايستگاه المپيك است، نزديك مي‌شوم.





* تو در شبكه هاي اجتماعي خيلي محبوب شده اي، تا به حال اتفاق افتاده از قضاوت‌ها دلخور شوي؟

- خيلي وقت‌ها شده از برخي نظرات ناراحت شده ام اما وقتي هدفت بزرگ باشد ديگر اين صحبت‌ها به چشم نمي‌آيد.

* يك مورد را مثال مي زني؟

- حضور ذهن ندارم اما يكبار يكي نوشته بود هر وقت توانستي مدال المپيك بگيري تكواندوكاري. البته راست هم مي گفت و اين صحبت به من انگيزه داد.

* براي سال 94 يك اسم بگذار.

- سال سخت و مهم.





* سرنوشت سكه هاي فرزان عاشورزاده چه شد؟ تو در گرندپريكس‌ها هم جايزه گرفتي!

- همه را در بانك گذاشتم.

* و در پايان؟

- واقعا بايد از كادرفني تشكر كنم، استاد مقانلو، بي‌باك و يوسفي واقعا براي ما زحمت كشيده اند و من به شخصه پيشرفت زيادي را در اين يكسال داشته ام. از دكتر مطوري هم تشكر مي‌كنم. به طور كل ما يك تيم واقعي و همدل هستيم و تمام شرايط براي كسب بهترين نتيجه در جهاني روسيه مهيا است.



تاريخ  ارسال:يكشنبه 30 فروردين 1394 - 09:59

کد:9060-1403



 




برنامه بازیها



 
  
 Free Page Rank Tool